skip to main content
Byznys

啤酒, Píjiǔ, čínsky pivo. V asijské zemi se ho uvařilo nejvíc, Česko je osmnácté

Kde se pivo vaří, tam se dobře daří? Vítejte v Číně! Právě tato asijská země byla v loňském roce největším producentem piva na světě. Česko, mající pivo za svůj národní nápoj, je v tomto ohledu osmnácté a deváté v Evropě.

Čína vyprodukovala v minulém roce 341 milionů hektolitrů piva. Druhé jsou s poměrně výrazným odstupem Spojené státy s 211 miliony, třetí Brazílie se zastavila „na kótě“ 152 milionů. Česku patří číslo 20,12 milionu hektolitrů, což lze interpretovat i tak, že každé sté pivo na celém světě má pomyslnou visačku „Made in Czech republic“.

Reklama

Údaje pocházejí ze studie německé společnosti BartHaase, předního světového dodavatele chmelových produktů.

Ze studie je mimo jiné vidět, jak se na produkci piva podepsala pandemie. V jejím důsledku byly zavírány hospody a lidé omezovali kontakty, což vedlo ke snížení světové produkce o 92 milionů hektolitrů. Celkem bylo piva globálně vyrobeno 1,82 miliardy hektolitrů, což byl nejhorší výsledek od roku 2008.

Reklama

Produkce piva se sleduje ve 172 zemích a pouze ve 37 z nich došlo v loňském roce k navýšení. V produkci klesl i lídr z Číny, ze 376,5 milionu hektolitrů na zmiňovaných 341 milionů. Česká republika snížila produkci ve srovnání s rokem 2019 z 21,61 na 20,12 milionu hektolitrů. Hořkého nápoje ubylo, ale život lidí se tím rozhodně nestal sladším.

Zpráva rovněž ukazuje na největší výrobce piva z řad jednotlivých společností. „Prvenství v loňském roce sebrala společnost Anheuser-Busch InBev z Belgie, pod kterou patří Budweiser, Stella Artois či Beck’s. Každé čtvrté pivo pocházelo právě z této produkce,“ říká hlavní ekonom Štěpán Křeček z investiční skupiny BHS.

Druhá je v tomto žebříčku nizozemská společnost Heineken, třetí Carlsberg z Dánska. Japonská skupina Asahi Group, pod níž mimo jiné spadá Plzeňský Prazdroj, je sedmá, když v součtu všech jejích značek uvařila 56,3 milionu hektolitrů, což znamená 3,1 procenta veškeré světové produkce.

Reklama
Reklama