Brněnští vývojáři mobilních her Madfinger Games, kteří stojí za globálně úspěšnými tituly jako Dead Trigger nebo sérií Shadowgun, získali investici ve výši pět milionů eur. Na nákupy se do Brna vydali Číňané.
V přepočtu téměř 130 milionů korun přiteče od společnosti Nuverse, kterou vlastní čínský gigant ByteDance – korporace stojící za sociální sítí TikTok.
„Jednali jsme spolu od listopadu. Jsme první západní investice Nuverse, a tak si dali záležet,“ řekl Forbesu Marek Rabas, šéf a spolumajitel Madfinger Games. Firmě z Hongkongu prodali jen minoritní podíl. „Dál jsme pány svého osudu a rozhodovat budeme o sobě sami,“ podotýká Rabas.
Madfinger Games má podle něj mezi vývojáři her na světovém trhu celkem unikátní pozici, díky které Nuverse na nákupy do Brna přilákali. „Hardcore hry na mobily moc studií nevyvíjí. Sedli jsme si s Nuverse v tom, co chtějí dělat a kam chtěli svůj byznys rozkročit.“
Madfinger Games prorazili do světa se svými střílečkami pro mobilní telefony a tablety. Jejich hon na zombíky Unkilled, navazující v roce 2015 na úspěšné dva díly stříleček Dead Trigger, si v prvních deseti dnech stáhly tři miliony lidí a vydělal hned přes milion dolarů.
Fanoušky si ve všech koutech planety našly také tituly ze série Shadowgun. I díky nim brněnští vývojáři před třemi lety oslavili u svých her úctyhodných 200 milionů stažení.
Investovaných 130 milionů korun od Nuverse využije české herní studio hlavně na posílení týmu. „Všechny ty peníze jdou do lidí a do vývoje. Zvedli jsme platy a to nám pomohlo přilákat i zkušené vývojáře ze zahraničí,“ říká Rabas. Nabrat by chtěl až dvě desítky nových expertů.
Od propojení s ByteDance si slibuje, že kromě finanční injekce bude firma profitovat i z know-how nového spolumajitele. „Pomůžou nám v tom, v čem máme pořád mezery. To je hlavně marketing, přinesou i vylepšení atraktivity her pro hráče,“ dodává Rabas.
Nuverse dosud v akvizicích cílil v podstatě jen na čínský trh. Chystá se ale expandovat dál do světa a Rabas a jeho tým z Brna jsou první vlaštovkou.
„Na ByteDance se mi líbí, že mají drajv. I když jsou velká korporace, tak v tomhle segmentu jsou relativně noví a chtějí agresivně růst,“ vysvětluje své sympatie vůči Nuverse.
„Mají až startupový mindset, chtějí v mobilních hrách konkurovat největším hráčům na trhu, mají obrovskou motivaci a chtějí prorazit,“ popisuje Rabas, kterému imponuje, že pro ně Madfinger Games nejsou jen položka v účetnictví, ale důležitý dílek do celé skládačky.