Facebook a Ray-Ban chystaly na dnešek něco velice zajímavého. Jak už to však u napjatě očekávaných produktů chodí, někdo napětí nevydržel (dost možná marketingové oddělení, protože na náhody ve velkém byznysu už nikdo nevěří) a informace spatřila světlo světa o několik hodin dřív, než se měla podle plánu na globální sociální sítě a zpravodajské servery rozprsknout.
Množství produktových fotografií a informací propálil Evan Blass, který se na zveřejňování podobných utajovaných věcí specializuje na svém twitterovém profilu Ev. Před dvěma hodinami se u něj na Twitteru objevily fotky chytrých brýlí, které hodlá za několik dalších hodin představit Facebook ve spolupráci s Ray-Ban.
Prokáže-li se „leak“ jako odpovídající realitě, pak půjde o chytré brýle Ray-Ban Stories (logo ani název Facebooku na nich zatím nikterak nefiguruje). A měly by se představit v několika různých tvarech: Wayfarer, Round a Meteor. Vypadají jako celkem klasické raybany, až na to, že mají v každém rohu jednu malou kameru.
Nikdo přesně neví, co budou brýle vlastně umět (to se dozvíme odpoledne), ale Mark Zuckerberg, svrchovaný boss a vládce Facebooku, se nechal slyšet, že chytré brýle vytvářené ve spolupráci s Ray-Ban jsou pro Facebook důležitým krokem na cestě k „brýlím vybavených rozšířenou realitou budoucnosti“.
Takže rozšířenou realitu Ray-Ban Stories asi ještě nenabídnou. Mnohem pravděpodobnější je, že půjde o obšlehnutý princip brýlí Spectacles, které před pár lety představil Snapchat. Vzhledem k tomu, že Facebook od Snapchatu zkopíroval, co se dalo, se dá celkem předpokládat, že u brýlí to nebude jiné.
Ale třeba nás
Facebook překvapí.
Odpolední
update (nehodící bude přeškrtnuto): Překvapil / Nepřekvapil.