Konglomerát luxusního zboží LVMH bude jedním ze zásadních partnerů příštích letních olympijských her, které se budou konat v Paříži. Pro impérium Bernarda Arnaulta je to způsob, jak se těsněji provázat se světem sportu.
O tom, že firma chystá zásadní novinky, mohl napovědět také nedávný rozhovor Arnaulta, který výjimečně poskytl francouzskému médiu Le Figaro. Tento titán totiž s médii komunikuje jen zřídka a mezi domácími novináři má přezdívku „vlk v kašmírovém svetru“.
Tentokrát byl ale mimořádně vstřícný a dokonce zapózoval na obálku časopisu a do pozadí umístil svůj obraz od amerického malíře Marka Rothka.
Plány spojit se s olympijskými hrami ale Arnault naplno odhalil až během tiskové konference, která se konala v blízkosti Eiffelovy věže. Prozradil, že LVMH prostřednictvím svojí značky klenotnictví Chaumet vyrobí medaile pro vítěze.
Mimo to ale bude také sponzorovat některé sportovce, finančně podpoří štafetu s olympijskou pochodní a uspořádá řadu doprovodných akcí.
Na oblečení pro atlety se pak budou podílet módní domy Dior, Louis Vuitton a Berlutti a Moet Chandon zase zajistí, aby šampaňské pro celebrity stále teklo proudem.
Kdo sleduje kroky LVMH nějaký čas, není spojením s olympiádou nijak překvapen. Louis Vuitton před několika týdny například odhalil svého nového ambasadora, tenistu Carlose Alcaraze, který se pak zakrátko stal králem Wimbledonu.
Loni zase značka Berlutti, která rovněž do konglomerátu LVMH spadá, navázala partnerství s francouzským závodním týmem Formule 1 BWT Alpine, Dior Homme zase ušil obleky pro hráče fotbalového klubu Paris Saint-Germain.
V pondělí také Arnaultova společnost oznámila, že jejich tváří bude i francouzský sportovec Léon Marchand. Jedná se o plavce, který v pondělí překonal nejstarší světový rekord v dlouhém bazénu v rámci polohového závodu na 400 metrů.
Hovoří se o tom, že celkem LVHM investuje do olympijských her v Paříži okolo 3,6 miliard korun.
Bude to další geniální tah Bernarda Arnaulta, podobně úspěšný manévr jako v roce 1984, kdy převzal zkrachovalou textilní skupinu Boussac Saint-Freres, která vlastnila módní dům Christian Dior?
Může se na první pohled zdát, že spolu tyto dva kroky nesouvisí, ale oba jsou důkazem o způsobu uvažování Bernarda Arnaulta. O jeho schopnosti učinit nečekané rozhodnutí, které se ale často ukáže vizionářským.
Druhý nejbohatší muž na světě, jehož majetek se odhaduje na 4,4 biliony korun, chce očividně obsadit další lukrativní segment, a tím je právě sport.
Pro mnoho značek v jeho impériu je to dramatická změna pozice na trhu. Například pro klenotnictví Chaumet, které bylo dvorním dodavatelem šperků pro císaře Napoleona a jeho manželku Joséphinu. Ale Bernard Arnault už odmítá, aby jeho impérium působilo jako elitářská, uzavřená firma. Chápe, že pětasedmdesát značek, které sdružuje ve svém holdingu, musí prezentovat jako „výkladní skříň Francie“.
V tom mu ostatně od roku 2018 pomáhá jeho syn Antoine, který působí jako ředitel komunikace. Pod jeho vedením v konglomerátu dostávají větší prostor řemeslné ateliéry, firma podporuje nejrůznější start-upy a spojuje se také se světem herního byznysu.
„Vidíme, že sport je stále důležitější také z hlediska kultury. Spojuje odborníky filmu, hudby a další. Sportovci se zajímají o módu, nosí oblečení od návrhářů. Svět módy a sportu je propojený více než kdy dříve,“ řekl pro Business of Fashion Arnault mladší.
Jeho otec Bernard se pak nechal slyšet, že „stejně jako se olympijský ideál posouvá ke kráse, tak půvab Paříže nutí naši firmu posouvat hranice toho, co chápeme jako krásné“.