Muž, který řeší problémy. A který má skomírající automobilku zase dostat mezi světovou špičku. Ve světě Alfa Romeo tuhle pozici před dvěma lety dostal svěřenou Jean-Philippe Imparato. Zatím se zdá, že má šanci uspět, aniž by přitom italská značka ztratila svoji výjimečnost.

Skoro to vypadalo, že Alfa Romeo je na odpis. Ještě před pěti lety totiž italská automobilka s víc než stoletou historií prodávala ročně přes 130 tisíc aut.

Jenže udeřily zlé časy a prodejní čísla se propadla do temných hlubin, konkrétně někam k padesáti tisícům prodaných vozů. Hranici, kdy už se éterem začalo ozývat, jestli tenhle automobilový poklad Itálie není zralý na ránu z milosti.

Jenže přišel leden 2021 a Alfa Romeo změnila majitele. Fúze automobilových koncernů FCA a PSA dala světu novou, obří globální automobilku s názvem Stellantis. A Alfa Romeo znovu dostala šanci žít.

Tenhle horký brambor okamžitě dostal na starost Jean-Philippe Imparato, který se v PSA osvědčil jako šéf, který od roku 2016 z bryndy tahal podobně hledající se automobilku Peugeot. Úspěšně, je potřeba dodat.

Důkazem může být třeba to, že loňským nejprodávanějším autem Evropy se stal Peugeot 208, jehož poslední generace se rodila ještě v době, kdy Peugeotu šéfoval právě Imparato.

Teď už ale Francouz s lehce zapamatovatelným příjmením kope za italskou Alfu, o jejíž úspěšné budoucnosti nemá žádné pochyby. Nejlépe je to vidět, když se ho v úvodu rozhovoru zeptáte, kde tahle značka bude za pět až deset let.

Forbes Digital Premium