Po rozvázání lukrativní spolupráce s raperem Kanyem Westem doprodává sportovní gigant zbylé skladové zásoby tenisek Yeezy. Ve druhém čtvrtletí přinesly adidasu 400 milionů eur (9,6 miliardy korun).
Značka uvedla, že díky vysokému zájmu o Yeezy sníží celoroční ztrátu z očekávaných 700 milionů eur (16,8 miliardy korun) na 450 milionů eur (10,8 miliardy korun). Do ztráty míří poprvé za více než třicet let.
„Prodej první várky zbývajících zásob pomohl vylepšit zisk i příjmy společnosti v uplynulém čtvrtletí,“ uvedl generální ředitel firmy Björn Gulden.
Šéf společnosti odmítl komentovat, jaký podíl z prodeje jde americkému raperovi a módnímu návrháři. Adidas ukončil s raperem spolupráci loni v říjnu po přívalu protižidovských a jinak urážlivých výroků, kterých se Kanye West dopustil.
Je příznačné, že adidas část výdělku z prodeje zbývajících tenisek věnuje charitativním organizacím bojujícím proti diskriminaci, nenávisti, rasismu či antisemitismu.
Ukončením dlouholetého partnerství adidas prakticky oznámil konec úspěšné značky Yeezy, kterou společně s Westem od roku 2013 budovali. Německá firma poté zvažovala, co se zbývajícím zbožím udělá, a nakonec se rozhodla ho vrátit do prodeje.
Zájem se pozitivně projevil i na provozním zisku společnosti. Od dubna do června se sice snížil na 176 milionů z 392 milionů eur, ale překonal firemní odhady.
Aktuálně poslala značka na trh druhou várku skladových zásob Yeezy. Jsou mezi nimi i jedny z nejžádanějších modelů jako Yeezy Boost 350 V2, Yeezy Slide nebo Foam Runner. Gulden odmítl spekulovat, kolik může německé firmě další várka bot vydělat.
Během letoška dá adidas postupně do prodeje i všechny zbývající páry tenisek.
Konec spolupráce přinesl značce i další problémy. V dubnu ji zažalovali investoři, podle nichž s ukončením partnerství otálela. Žaloba konstatovala, že firma o raperově problematickém chování věděla léta, ale nepřijala dostatečná opatření proti znehodnocení značky.