Německo loni vyvezlo více elektromobilů, než kolik jich dovezlo. Vývoz elektromobilů z Německa se zvýšil o padesát osm procent na 786 tisíc, což byla zhruba čtvrtina všech vyvezených vozidel.
Dovoz elektromobilů se pak zvýšil o 23,5 procenta na 446 tisíc. Největší podíl na dovozu měla Čína, třetí byla Česká republika.
Hodnota vývozu stoupla na 36 miliard eur (901,6 miliardy korun) z 24,2 miliardy eur v roce 2022. Hodnota dovozu se zvýšila na 14,1 miliardy z 10,5 miliardy eur předloni.
Nejvýznamnějším dovozcem elektromobilů byla Čína s podílem devětadvacet procent. Podíl Číny se ve srovnání s předchozím rokem více než zdvojnásobil, v roce 2022 se pohyboval kolem dvanácti procent.
Druhá byla Korea, jejíž podíl na celkovém dovozu činil téměř deset procent. Třetí skončilo Česko s podílem 9,3 procenta.
Naopak nejvíce elektromobilů vyvezlo loni Německo do Nizozemska, které mělo na německém vývozu podíl 15,6 procenta.
Následovala Británie s podílem 13,4 procenta a Belgie, která měla na německém vývozu elektromobilů podíl 12,4 procenta.
V Německu se loni vyrobilo 973 tisíc elektromobilů, meziročně o 59,9 procenta více. Stále však převládá výroba vozů se spalovacím motorem, která se loni zvýšila o 7,9 procenta na 2,4 milionu.
Automobilový průmysl je podle obratu největším výrobním odvětvím v Německu. Loni mělo třiašedesát firem zabývajících se výrobou osobních automobilů a motorů pro osobní automobily rekordní obrat 430,5 miliardy eur, částečně díky růstu cen.
Meziročně obrat stoupl o 19,3 procenta. Zahraniční prodej tvořil tři čtvrtiny celkového obratu.
Loni bylo v Německu podle údajů Spolkového úřadu pro motorová vozidla nově zaregistrováno 524 200 elektromobilů, což bylo o 11,4 procenta více než předloni. Počet registrací aut se spalovacím motorem stoupl o 6,4 procenta na 2,3 milionu.