V Česku byste nejspíš složitě hledali dražší dveře než ty, které nově vítají zákazníky pražského showroomu automobilky Rolls-Royce. Jsou tím prvním, co uvidíte, než vejdete do nově proměněné prodejny nejluxusnější automobilové značky světa. Další skvosty skrývá uvnitř.

Jsou impozantní, nepřehlédnutelné. A každému, kdo před ně přijde, to nejspíš velmi rychle dojde. Dvoukřídlé dveře vedoucí do chrámu luxusu světa jsou totiž vytvořené podle slavné mřížky chladiče Rolls-Royce připomínající antický pantheon. Vedle sošky Spirit of Ecstasy jde o nejikoničtější prvek, který je s vozy Rolls-Royce spojený. Ani soška nad novými dveřmi nechybí. Je dokonce od stejného výrobce, který sošky dodává autům.

„Tyto dveře jsou spojovací prvek všech showroomů Rolls-Royce po celém světě. Existuje jediný výrobce, který je umí vyrobit,“ říká Karel Kadlec, majitel rodinné firmy CarTec Group, která první showroom Rolls-Royce v Česku, tehdy ještě v přízemí hotelu InterContinental, v roce 2016 otevřela. „Málokdo má doma dveře za tři miliony. Byly nejdražší položkou proměny naší prodejny,“ odpovídá Karel Kadlec na otázku, kolik za dveře zaplatil.

Praha se nyní po Monaku, Bruselu a Curychu stala čtvrtým dealerstvím britské značky v kontinentální Evropě, které prošlo kompletní proměnou v duchu nové vizuální identity. Zabrala necelý rok a CarTec Group vyšla na zhruba pětadvacet milionů korun.

Vše vzniklo podle manuálu automobilky z Goodwoodu, která prostřednictvím českého zastoupení od roku 2016 prodala přes tři stovky nových i ojetých vozů. Manuál, jak má svět Rolls-Royce vypadat, je přitom pro celý svět stejný. „Je jedno, jestli si zákazník přijde vybrat vůz do showroomu v Londýně nebo Praze. Na obou místech by se měl cítit stejně,“ vysvětluje filozofii proměny brand manažer Rolls-Royce Motor Cars Prague Pavel Kalouš.

V showroomu nově sedí pouze tři lidé – recepční, brand manažer a manažer, který má na starost výkup a prodej ojetých vozů. „Prodejci jsou mimo a do showroomu chodí pouze na jednání se zákazníky,“ říká Kadlec.

Ti, kteří si přišli vybrat nové auto, zamíří do místnosti, které se říká Ateliér. Tady se vozy, jejichž cena standardně přesahuje deset milionů korun, s pomocí mnoha vzorků a rozměrné obrazovky konfigurují. Barvy, materiály, speciální osobní přání, která Rolls-Royce plní bez mrknutí oka… Vše se řeší zde a platí jedno základní pravidlo: každé zákazníkovo přání se dá splnit.

„V původním showroomu jsme byli omezení. Pokud chtěl někdo ze zákazníků něco víc, naši prodejci s ním raději letěli do Goodwoodu, kde byla nabídka širší, což se projevovalo i v tom, že i útrata pak v průměru vzrostla o deset tisíc eur. My jsme teď nabídku přinesli blíž ke klientovi,“ uvedl Karel Kadlec.

Další výraznou novinkou je takzvaný „speakeasy bar“, který má navodit atmosféru přátelského setkání. Poblíž něj je pak prostor pojmenovaný Cabinet of Curiosities. Jde o jediné místo, jehož obsah se v jednotlivých showroomech po světě liší. „Je naplněné lokálním uměním, které má podněcovat fantazii a kreativitu hostů showroomů,“ vysvětluje Kalouš. Tomu pražskému vévodí české sklo.

info https://forbes.cz/premium/#start

Nově upravený prostor nabízí místo pro tři vystavené vozy. Chybět nemůže především poslední novinka v podobě čistě elektrického kupé Spectre a obřího SUV Cullinan, které letos přijelo v omlazené verzi. Právě jeho generační obměna podle Kadlece hlavně v první půlce roku zbrzdila celkové prodeje a prodloužila dobu dodání, kdy zákazník musí na nový vůz čekat zhruba rok, v případě verze Black Badge i déle.

„Cullinan se přestal vyrábět v dubnu a jeho nástupce Cullinan Series II se do výroby dostal během srpna. Pro nás i celou značku jde přitom o stěžejní vůz – představuje nejprodávanější model,“ říká český zástupce značky, která loni po celém světě prodala 6032 vozů. Přesná lokální čísla ale Rolls-Royce nezveřejňuje.