Na tom místě se často tvoří zvědavé hloučky. Umělecky vyvedený rozcestník na chodníku v průchodu pod Michalskou věží v samém centru Bratislavy ukazuje počet kilometrů vedoucích ke spoustě zahraničních měst. Vyznačeny jsou i exotické destinace, nejvíc ale zaujme, jak překvapivě blízko je ze slovenské metropole do Vídně, Budapešti a vlastně také do Prahy.

K Hradčanům a na Karlův most je to podle směrovky 290 kilometrů, do Vídně a Budapešti ještě o poznání méně. Snadné dojezdové vzdálenosti plynou i z toho, že Bratislava je jediné hlavní město na světě ležící na hranici tří států, tedy Slovenska, Rakouska a Maďarska. A třeba z vídeňského letiště se do Bratislavy dostanete za pouhých čtyřicet minut.

Bratislava je připravená na zorganizování živých, virtuálních a hybridních firemních eventů a setkání inovativní a interaktivní formou.

„Partner s těmito vlastnostmi přímo vybízí k setkání. Bratislava je vhodným místem pro pořádání kongresů či různých akcí, “ říká Dávid Pobjecký,
Head of Bratislava Convention Bureau. A má pravdu. Ve městě, kde bylo v minulosti korunováno jedenáct králů a sedm královen, si nyní často scházejí inspirativní lidé.

Příkladem může být i loňské září, kdy do Bratislavy vtrhl největší československý festival mladé síly a světových nápadů. Právě metropoli nad Dunajem si Forbes zvolil pro Summit 30 pod 30, na němž představil nejtalentovanější Čechy a Slováky, kteří v době výběru ještě nedovršili třicet let.

V Bratislavě se vedle talentů z obou zemí představili též zástupci zahraničního byznysu, například vedoucí prodeje lotyšského jednorožce Printful Kaspars Kirsis. 

Mladá energie se rozlila po Starej tržnici, právě na tomhle místě se meeting odehrával, a i to je svým způsobem symbolické: historie se v Bratislavě nenásilně prolíná s modernou. Dejme tomu ze Štefánikova náměstí je – no, ano! – překvapivě blízko na promenádu lemovanou řadou moderních kaváren, jejichž zástavba ladí s mohutným tokem Dunaje, kolem něhož se podniky působivě táhnou.

Bratislava coby hostitelka Summitu 30 pod 30? Příhodné to bylo i proto, že jde o město s pulzujícím start-up ekosystémem a dobrou pověstí centra inovací. Velikost trhu a pět milionů obyvatel způsobuje, že je na Slovensku živná půdu pro nápady a testování nových produktů. I proto mají Slováci jedno z nejrychlejších internetových připojení v Evropě.

Bratislava také žije motorismem. Světoví lídři automobilového průmyslu jako Volkswagen, Peugeot Citroën, KIA a Jaguar Land Rover se rozhodli umístit své obrovské závody na Slovensko, protože přesnost, smysl pro detail a soustředění jsou pro ně prioritou. Rovněž to svědčí o tom, že výjimečné provedení je součástí DNA Bratislavy. Slovensko je zemí s celosvětově nejvyšší produkcí v automobilovém průmyslu na obyvatele a automobilový sektor představuje více než 4 % průmyslové aktivity.

Evropský automobilový gigant Volkswagen, který působí přímo v Bratislavě, investuje do rozšíření high-tech závodu zhruba miliardu eur, čímž se vytvoří přibližně 2000 nových pracovních míst. Do roku 2023 začne závod vyrábět automobily Škoda Superb Estate a Volkswagen Passat. Volkswagen do svého bratislavského závodu investoval dosud zhruba 4,5 miliardy eur. A vsadíme se, že jste ještě neslyšeli o slovenském létajícím autě. O slovenském automobilovém průmyslu se dá skutečně říct, že „obloha je limit“, protože právě získal osvědčení o letové způsobilosti.

Další věcí, kterou Slováci zcela jistě mají, je smysl pro pohostinnost. „V kategorii čtyř až pětihvězdičkových hotelů je v Bratislavě přibližně 3200 pokojů. Zpravidla jsou (překvapivě) blízko historickému středu a bonusem je, že porovnání cen s největšími městy v regionu vychází ve prospěch Bratislavy, aniž by se to jakkoli odrazilo na kvalitě,“ dodává Bohdana Jelemenská, MICE Specialist pro Bratislava Convention Bureau.

Překvapivě blízko – výjimečně inteligentní.

K uvedeným aspektům přihoďme ještě bezpečnost, to vše dohromady se odrazilo v hodnocení The Kongres Magazine 2021, podle kterého patří město na Dunaji mezi deset nejlepších mezinárodních cílů setkání v rámci regionu Nová Evropa, které může hostit až 2000 účastníků. Kontaktem pro plánování schůzek, pobídek, kongresů a akcí je Bratislava Convention Bureau (bcb@visitbratislava.com).

Případní návštěvníci takových akcí se musí připravit na to, že na ně bude hledět Čumil. Ano, Čumil. Jedná se o nejpopulárnější sochu v Bratislavě, která znázorňuje zvědavce, jemuž hlava a ramena trčí z kanálu a má ohmatanou čepičku z bronzu, na niž se sahá pro štěstí. Vzhledem k poloze byl Čumil několikrát poškozen nepozornými řidiči, proto u něj byla umístěna kuriózní značka s anglickým nápisem „Muž v práci“. 

Pracovat na tom, aby měli lidé štěstí – co lepšího může být? K Bratislavě se takový pracant hodí.

Více informací o našich aktivitách naleznete na stránce  www.bratislavacvb.com nebo nás sledujte na LinkedIn @Bratislava Convention Bureau.

Dávid Pobjecký, Head of Bratislava Convention Bureau a Bohdana Jelemenská, Specialist at Bratislava Convention Bureau

Realizováno s finanční podporou Ministerstva dopravy a výstavby Slovenské republiky.