skip to main content
AdVoice

Skupina Coloseum vstupuje na pražskou burzu. Jdeme si pro sto milionů, hlásí majitel Mužátko

Když před dvěma lety majitel největší a ryze české franšízové restaurační sítě oznámil záměr nabídnout víc než třetinový podíl svých podniků na burze, domácím gastro byznysem to pořádně zašumělo.

Právě dnes se ambiciózní plány proměnily v realitu a skupina Coloseum vstoupila na pražskou burzu, kde chce prostřednictvím PX Start Burzy cenných papírů Praha emitovat až 38% podíl akcií.  Na nejvýznamnější české burze se tak stává první veřejně obchodovatelnou společností z gastro segmentu.

„Chceme, aby i drobní investoři či pravidelní hosté našich provozoven měli možnost se podílet se na dalším rozvoji své oblíbené restaurace či kavárny a stali se jejich spolumajiteli,“ říká Jan Mužátko, majitel skupiny Coloseum.

Světlejší budoucnost díky investorům

S počtem půldruhého milionu hostů, kteří jeho podniky ročně navštívili před pandemií uplynulé dva roky zamávaly. Zatímco v roce 2019 dosáhl obrat skupiny 352 milionů korun a Coloseum mělo téměř 400 zaměstnanců, v průběhu pandemie skupině klesly tržby až o dvě třetiny, zavřela několik provozoven a počet zaměstnanců se snížil o více než dvě třetiny. Mužátko přesto odhodlaně kráčí ke světlejším zítřkům.

„Oslabený trh nyní nabízí unikátní příležitosti pro toho, kdo disponuje zkušenostmi a kapitálem. I proto si jdeme pro peníze formou veřejné nabídky akcií. Věříme, že vstupem na burzu zahajujeme další úspěšné čtvrtstoletí,“ říká s nadějí.

Expanze s vůní italské kávy

Na burzu si jde pro více než 100 miliónů korun nového kapitálu na snížení zadlužení, financování nových projektů a rozvoj skupiny formou vlastních i franšízových provozů.

Jedním z plánovaných projektů je i master-franšízová spolupráce s Caffé Pascucci a uvedení tohoto italského řetězce do Česka. Skupina podepsala 10letou exkluzivní smlouvu pro zastoupení Caffé Pascucci v České republice v pozici Master Franchisant.

Jako první z kavárenských řetězců v Česku tak bude nabízet spolupráci formou franšízy. První kavárna byla otevřena v dubnu letošního roku v Dušní ulici v Praze.

„V horizontu pěti let plánujeme otevření až 50 vlastních a franšízových kaváren a bister po celé České republice,“ svěřuje se s ambiciózními plány Mužátko, který zůstává majoritním vlastníkem.

Silná značka jako záruka úspěchu i motivátor

Zainvestovat do oblíbené restaurace či kavárny může každý. Minimálním objemem investice v hodnotě necelých 25 tisíc korun skupina vychází vstříc retailovým investorům z řad svých zákazníků i menším podnikům.

Celkem 425 tisíc nově emitovaných akcií v hodnotě 104–129 milionů korun odpovídá maximálně 38 % podílu společnosti po emisi.

Zájemci můžou zakoupit akcie Coloseum prostřednictvím partnerských společností Portu, Patria nebo Fio banka.

„Lidem jsou gastro provozovny blízké, mají je spojeny s příjemnými zážitky a mají chuť do svých oblíbených podniků investovat. Věříme, že tomu bude podobně i v případě akcií Colosea,“ říká Petr Koblic, generální́ ředitel Burzy cenných papírů Praha.

Že Coloseum osloví i širší investorskou veřejnost věří i Martin Luňáček, ředitel online investiční platformy Portu, kde bude nabídka „restauračních“ akcií vedena prostřednictvím online portálu opPortunity.

„Coloseum je ryze český restaurační řetězec, který za bezmála tři dekády prokázal schopnost přizpůsobit se potřebám zákazníků a růst,“ říká.

„Ve vyspělých ekonomikách je běžné, že restaurační řetězce nebo jejich provozovatelé jsou tradičním sektorem, obchodovaným na burze,“ hodnotí vstup skupiny Coloseum na burzu Tomáš Jaroš, generální ředitel obchodníka s cenný papíry Patria Finance.

„Skupina vybudovala silnou marketingovou značku a v našem regionu je prvním pozitivním příkladem vstupu na veřejný trh v daném segmentu. Věříme, že povzbudí své následovatele,“ dodává s tím, že i v Patria Finance můžou zájemci akcie Colosea získat velmi snadno a plně online cestou.

Podle Jana Bláhy, ředitele obchodní divize a člena představenstva Fio banky, by menší investory nebo i zákazníky mohly k investování přesvědčit restaurace, které mají spojené s příjemnými zážitky. „Věříme, že budou mít chuť investovat do podniků, které v nich evokují pozitivní emoce a kam se rádi vrací. Jsme rádi, že můžeme být u toho,“ uzavírá Bláha.

Skupina Coloseum

Letos oslavila 27 let na trhu a během téměř tří dekád se postupně vypracovala do pozice jedné z největších restauratérských sítí v Česku. Před pandemií její provozy navštívilo ročně v průměru 1,5 milionu zákazníků a může se pochlubit 45 tisíci členy věrnostního Bakarta klubu.

Skupina provozuje italský koncept vlastních a franšízových restaurací Pizza Coloseum, Pivovar Národní v Praze, spravuje také například Občanskou Plovárnu s kapacitou 2500 osob či hokejové arény v Liberci, Pardubicích a v Kladně. Od roku 2020 je součástí Skupiny také velkoobchod Pragogastro.