Kosmetický průmysl se zásadním způsobem mění. Zákazníci mají zájem o produkty, které je nejen zkrášlí, ale budou vyrobeny udržitelným a etickým způsobem. Beauty trendy reflektují celospolečenské změny, které jsou zaměřeny na inkluzivitu, ohleduplnost a férový přístup.

Jsme to, co používáme. Takový přístup momentálně vyznává generace mileniálů, kteří potřebují, aby produkty jejich denní spotřeby nejen splňovaly jejich očekávání co se funkčnosti týče, ale zároveň korespondovali s jejich hodnotami.

Kosmetika, kterou používají, musí být „čistá“. Znamená to, že kvůli ní netrpěla zvířata, ani životní prostředí a můžete ji bez obav aplikovat, aniž byste se báli, že vám ublíží nějaké syntetické složky. Přírodní výtažky a šetrné obaly jsou pro mileniály základ. Stejně jako uvědomělá spotřeba, inkluzivní komunikace a důraz na krásu, která může mít jakoukoliv podobu.

Vzhledem k tomu, že trh s kosmetikou má hodnotu okolo 500 biliónů dolarů a do roku 2023 má vzrůst na 800 biliónů, bude se muset stále více kosmetických firem přizpůsobit aktuálním přáním a nárokům této generace.

Značka s nimi navíc musí umět komunikovat: tedy sdílet své novinky na sítích, ale zároveň je pobavit a inspirovat. To se daří mimo jiné společnosti Sephora, která je celosvětovým lídrem v kosmetickém průmyslu a cítí závazek v podpoře odpovědnějšího přístupu ke kráse.

Firma, založená v roce 1969 Dominquem Mandonnaudem a nyní patřící pod konglomerát LVMH, proto přichází s neustálými inovacemi. Ty se projevují jak v nabídce produktů Good For you, Good for a better planet, Good for vegan, které se vyznačují přírodními ingrediencemi, resp. recyklovanými obaly či nenesou stopy živočišného původu, tak například v podobě prodejen s LED osvětlovacími systémy, které výrazně snižují spotřebu energie.

V době celosvětové pandemie výrazně vzrostl zájem o pečující kosmetiku a pleťové masky. Sephora v tomto ohledu nabízí péči o pleť Colorful Skincare, kde zákazník získá za příznivou cenu produkty s obsahem nejméně 90 % přírodních složek. Za pozornost stojí i tuhé čistící přípravky na obličej a tělo, na jejichž výrobu padlo pouhých 12 % vody. Novátorská je také řada Care – jedná se totiž o kombinaci make-upu a péče o pleť, podpořenou účinky vitamínu C a matchi.

Právě složení a recyklovatelnost obalů mají dnes velký vliv na rozhodování zákazníků. Obaly jsou navrhovány podle principu reduce, reuse, recycle a rethink, tedy minimalizuj, znovu použij, zrecykluj a přehodnoť.

Pokud přinesete například do prodejny Sephora kosmetický obal od jakékoliv značky a produktu, bude zrecyklován. Nezáleží na tom, zda se jedná o flakon od parfému, obal od péče nebo dekorativní kosmetiky.

A Sephora se netají tím, že chce být leadrem na poli krásy a inovací, a také globálním hráčem, který nastavuje etická a udržitelná pravidla hry.