skip to main content

Svět krásy se mění: rozhodují inovace, udržitelnost a inkluzivita

2 minuty čtení

Kosmetický průmysl se zásadním způsobem mění. Zákazníci mají zájem o produkty, které je nejen zkrášlí, ale budou vyrobeny udržitelným a etickým způsobem. Beauty trendy reflektují celospolečenské změny, které jsou zaměřeny na inkluzivitu, ohleduplnost a férový přístup. 

Společnost Sephora, založená 1969 Dominquem Mandonnaudem a nyní patřící pod konglomerát LVMH, je celosvětovým lídrem v kosmetickém průmyslu a cítí závazek v podpoře odpovědnějšího přístupu ke kráse. 

Firma proto přichází s neustálými inovacemi. Ty se projevují jak v nabídce produktů Good For you, Good for a better planet, Good for vegan, které se vyznačují přírodními ingrediencemi, resp. recyklovanými obaly či nenesou stopy živočišného původu, tak například v podobě prodejen s LED osvětlovacími systémy, které výrazně snižují spotřebu energie.

V době celosvětové pandemie výrazně vzrostl zájem o pečující kosmetiku a pleťové masky. Sephora v tomto ohledu nabízí péči o pleť Colorful Skincare, kde zákazník získá za příznivou cenu produkty s obsahem nejméně 90 % přírodních složek. Za pozornost stojí i tuhé čistící přípravky na obličej a tělo, na jejichž výrobu padlo pouhých 12 % vody. Novátorská je také řada Care – jedná se totiž o kombinaci make-upu a péče o pleť, podpořenou účinky vitamínu C a matchi.

Právě složení a recyklovatelnost obalů mají dnes velký vliv na rozhodování zákazníků.

Obaly jsou navrhovány podle principu reduce, reuse, recycle a rethink, tedy minimalizuj, znovu použij, zrecykluj a přehodnoť. Sephora se zavazuje vyřadit veškerý panenský plast na bázi ropy do roku 2025 a největší prioritou bude používání plastů recyklovaných nebo rostlinného původu.

Už před dvěma lety značka uvedla kolekci rtěnek Lipstories, která měla první ekologicky nezávadné obaly vyrobené z udržitelně obhospodařovaných lesů.

Uvědomělého zákazníka ale zajímají také dodavatelé surovin, které Sephora pečlivě prověřuje a žádá, aby předložili certifikaci o udržitelné kvalitě.

Dodavatelům jsou poskytována školení, která jim pomohou zlepšit skóre v oblasti životního prostředí a porozumět novým předpisům o ochraně zdraví a bezpečnosti.

Sephora také uzavřela partnerství s neziskovou společností BSR, aby rozvinula iniciativu HERhealth v několika asijských závodech a pomohla tak ženám s nízkými příjmy zlepšit jejich celkové zdraví.

Pokud jde o suroviny, spojila značka Sephora Collection své síly s iniciativou Responsible Mica Iniciative (RMI) s cílem řešit etické problémy při těžbě lesklého materiálu.

Sephora také nabízí projekty organizacím v oblasti zaměstnávání osob se zdravotním postižením, a všichni partneři dodržují kodex chování LVMH v oblasti sociální odpovědnosti, boje proti korupci a environmentálních praktik.

Etický aspekt a filantropie jsou pro Sephoru klíčové, proto společnost pravidelně daruje produkty organizaci Women Safe, starající se o ženy a děti, které se staly oběťmi nebo svědky násilí. Během nedávné krize Covid-19 bylo také věnováno více než 70 000 produktů péče o pleť nemocnicím v regionu Evropy a Středního východu.

Ani to ale není poslední společensko – prospěšná aktivita značky: Sephora založila projekt Sephora Accelerate, aby pomohla překonat překážky, kterým ženy ve světě podnikání čelí. Program vytvořil komunitu podnikatelek v kosmetickém průmyslu a poskytuje jim podporu formou mentoringu a grantů. Iniciativa začala v roce 2016 v Americe a poté se v roce 2018 rozšířila do Evropy a Asie.

Podpůrným projektem jsou také takzvané hodiny sebedůvěry – Sephora Classes for Confidence, která poskytuje hodiny krásy a koučink lidem, kteří se ocitli ve složité životní situaci. Aktivita jim má pomoci získat sebedůvěru nutnou pro úspěšné zvládnutí pracovního pohovoru.

Sephora všemi těmito aktivitami dlouhodobě dokazuje, že chce být leadrem nejen na poli krásy a inovace, ale také globálním hráčem, který nastavuje etická a udržitelná pravidla hry.