skip to main content
AdVoice

Virtuální asistenti pomůžou vašim zákazníkům. Pokud jim však rozumí, říkají zakladatelé AddAI.Life

Startup AddAI.Life vyvíjí virtuální asistenty s umělou inteligencí pro nejvýznamnější společnosti v České republice i v zahraničí.

Jednoho z asistentů, zde tedy správně asistentek, znají dobře zákazníci Air Bank.

Virtuální asistentka Aneta je pro ně k dispozici nonstop na webu i v aplikaci. Umí poradit, pobavit a také provádět mobilní aplikací My Air, za což získala ocenění v soutěži finančních produktů Zlatá koruna jako Novinka roku.

„Pomoc, užitek a lidskost tvoří dohromady recept, za kterým se uživatelé pravidelně vrací,“ říká zakladatel AddAI.Life Jindřich Chromý.

Úkolem umělé inteligence je pochopit přirozenou lidskou řeč.

„Asistent vám pomůže, jen pokud vám rozumí. To je ta nejsložitější část vývoje, zejména pokud má umět česky,“ říká spoluzakladatel AddAI Tomáš Jindra.

Právě proto používá tým platformu IBM Watson – špičkové řešení v oblasti AI (Artificial Intelligence), ML (Machine Learning) a NLP (Natural Language Processing).

„Watson řídí konverzaci s uživatelem. Rozhoduje, co se stane po položení dotazu, a svými možnostmi předčí většinu konkurentů. Na jeho vývoji se navíc podílí český tým. Díky tomu je použitelný také pro práci s naším jazykem, který je jedním z nejsložitějších na světě,“ říká Petr Leština, IBM Watson & Cloud Platform Client IT Architect.

Zakladatel AddAI.Life Jindřich Chromý a IBM Cloud specialista Petr Leština.

Žádný učený asistent však z cloudu nespadl a jeho vývoj, má-li se stát skutečně plnohodnotným nástrojem, je poměrně náročný proces. Klienti AddAI na to však nejsou sami. 

„Chceme, aby se u nás vždy cítili jako v michelinské restauraci,“ říká Jindřich Chromý

Menu, které tým AddAI klientům servíruje, je vskutku kompletní.  Jelikož AddAI staví řešení jako omnichannel (vícekanálové), může stejný asistent obsluhovat web, aplikaci, telefonní linku, hodinky či chytrou domácnost.

Nový asistent začne svou cestu na workshopu, kde se rodí jeho osobnost. Určí se také základní rozsah znalostí a schopností a dostupnost na jednotlivých kanálech.  Následuje samotný vývoj asistenta, jeho pečlivé testování a konečně spuštění.

Tady ovšem spolupráce nekončí, naopak se prohlubuje. AddAI dodává asistenty nejčastěji jako SaaS (Software as a Service) a spolupracuje na jejich tréninku i dalším rozvoji.

Bez další práce s daty by celá práce byla jako servírovat svíčkovou bez omáčky.

Tomáš Jindra dodává, že bez validace reálných dat a jejich využití pro trénink či statistiky by celá práce byla jako servírovat svíčkovou bez omáčky.

Watson se učí real-time. Výsledek se projeví do pár vteřin, což je naprosto zásadní.

AddAI má navíc propracovaný reporting, takže klient pravidelně dostává informace o používání asistenta, nejčastějších dotazech, hodnocení a dalších KPI. Díky tomu má vždy aktuální přehled o potřebách svých zákazníků a zůstává s nimi ve spojení.

„Je to neustálý přísun nových reálných dat a AddAI v tom vyniká,“ říká Petr Leština.

Dobrý asistent s AI přináší hodnotu firmě i zákazníkům.

Virtuální asistent je inovativním komunikačním kanálem. Nejenže ulehčuje práci živým operátorům a pomáhá zákazníkům. Posiluje také značku, digitálním kanálům dodává lidskou tvář a firmě důležitá data o aktuálních zákaznických potřebách.

Umělá inteligence může pomáhat i s marketingem, prodejem, výzkumy, distribucí důležitých zpráv či dokonce predikcí budoucnosti. Skutečně – na základě poskytnutých dat může například určit nákupní trendy jednotlivých uživatelů.

„Děláme z budoucnosti přítomnost. Rádi ji probereme i s vámi,“ uzavírá Jindřich Chromý. Na jeho rozhovor s Petrem Leštinou se můžete podívat ve videu níže.

Více se dozvíte i na webové stránce AddAI.Life nebo LinkedIN