skip to main content
AdVoice

Vodní dýmka i playstation. Chceme se odlišovat, říká majitel úspěšného barbershopu

Načasování se mu vůbec nepovedlo. Svůj barbershop si po dvou letech hledání nejlepšího místa otevřel jen chvíli před tím, než do Česka vtrhla pandemie koronaviru.

Místo postupného růstu, vítání nových klientů a plnění své vize v podnikání, se David Zoubek ocitl v situaci, která neměla daleko k noční můře.

„Musel jsem naprosto vystoupit ze své komfortní zóny. Pustil jsem byt, prodal auto i další svoje věci, byl jsem absolutně bez příjmu a musel se naučit skromnosti,“ popisuje tvrdou lekci. Za ni je ale dnes vděčný.

Své vize se totiž nevzdal ani přes nové vlny pandemie, lockdowny a omezení provozu. Tahle vytrvalost se mu teď vrací. „Začínali jsme na nule, teď máme otevřeno v kuse sedm měsíců a za tu dobu jsme se dostali na enormní čísla v počtu klientů, které jsme čekali tak za tři roky nejdřív,“ říká David Zoubek, v jehož barbershopu Syndicate Prague pracuje pět barberů a další lidé se podílí na běhu jeho podniku.

Rychlý rozjezd vlastní firmy, která nejprve byla takřka v klinické smrti, si pětadvacetiletý podnikatel vysvětluje hlavně tím, že nabízí perfektní služby.

„Od začátku jsem chtěl, aby u nás měl člověk stejný pocit, jako když přijde do luxusní restaurace. Perfektní chování barberů, naše služby i třeba i možnost posedět v naší lounge u vodní dýmky nebo si zahrát playstation, jsou to, čím se odlišujeme a co lidi oceňují,“ věří Zoubek, který sám před rozjezdem vlastního podniku navštěvoval barbershopy po Praze a vadilo mu, že se tam necítí jako zákazník dobře. 

Tehdy se začala formovat myšlenka, že by si vytvořil něco vlastního. A to přesto, že jako profesionální barber předtím nepracoval. Sice se v oboru vyučil, ale první peníze si vydělával fotbalem. I když se jako fotbalista nakonec neprosadil. Věří totiž, že by se lépe uplatnil v individuálním sportu, jako je box nebo atletika. Ve fotbale byl totiž podle svých slov často srovnáván v týmech se svým otcem, profesionálním fotbalistou a to mu cestu neulehčilo.

„Táta vždycky chtěl, abych si všechno vyšlapal sám a za to mu jsem z veliké části dnes vděčný, protože mě to mnoho naučilo,“ říká David Zoubek. Právě na fotbale se také dostal ke svému řemeslu.

Začal totiž stříhat spoluhráče. „Věděl jsem, že tohle je věc, která mě baví a že právě do téhle oblasti bych mohl v budoucnu investovat,“ dodává.

Na sport a fotbal ale nedá dopustit. Právě díky téhle „škole“ se totiž naučil, že se nesmí nic vzdávat a že zvítězí jen ten, kdo vytrvá a jde si za svým cílem. S barbershopem Syndicate Prague ostatně jeho ambice nekončí. Jak název podniku naznačuje, do budoucna by mohly přibýt i další, klidně i v jiných oborech, ale vždy se stejnou myšlenkou.

Na rozvoji své vize pracuje s dalším bývalým profi fotbalistou, Martinem Matouškem, se kterým se potkali v kabině a se kterým dnes pracuje na rozvoji firmy Syndicate. Jak Zoubek říká, právě Matoušek dává hlavní myšlenku samotnému chodu firmy.

Oba zároveň vědí, že nic nesmí uspěchat. „Pomalými krůčky se dostaneme nejdál,“ dodává mladý podnikatel pokorně.