skip to main content
Malá a střední firma

Chyběla mu sexy značka v péči o zuby, tak rozjel vlastní

Až odezní nutnost nosit roušky, přijde opět chvíle pro krásné bílé zuby, které snad budeme moci zase ukazovat.

Naproti tomu jde Jakub Němeček, který se před necelým rokem rozhodl založit značku cílící na mladou generaci a její životní styl. Jím vytvořený brand Toothy od května loňského roku vyrábí a úspěšně prodává domácí bělicí zubní sady.

Jedenatřicetiletý podnikatel z Loun přitom není v e-commerce nováčkem: před založením Toothy měl s kamarády několik online projektů včetně marketingové agentury, kde právě pro e-shopy realizoval výkonnostní online marketing.

Reklama

Díky správnému backgroundu, ze kterého pro svůj dentální byznys nabral i počáteční milionový kapitál, se mu povedlo se svou značkou oslovit zákaznickou skupinu, která mu už během prvních osmi měsíců na trhu vynesla obrat přes deset milionů.

„Na našem malém českém trhu naprosto chyběla sexy značka v kategorii domácí dentální péče. Sám jsem měl odmala problémy se zuby, a tak vím, jak je nepříjemné se s tím potýkat,“ říká většinový majitel značky Toothy, pro kterého sehrál roli samozřejmě i byznysový potenciál celého nápadu.

Lídé mají péči o zuby spojenou s nepříjemnými zážitky u zubaře.

„Myslím, že dentální problematika je stále kategorie na hraně, jelikož je společností vnímána spíše negativně a lidé mají péči o zuby spojenou s nepříjemnými zážitky u zubaře. Drtivá většina nabízených produktů navíc nemá absolutně zmáknutou legislativu,“ tvrdí Němeček.

Nelíbí se mu e-shopy nabízející produkty k bělení zubů v zázračných slevách. „Nalákají zákazníky na unikátní technologii a pak jim přijde za čtyři týdny podivný produkt zabalený v sáčku posetém čínskými znaky. To si do pusy strčit nechcete,“ popisuje své zkušenosti.

Sám si proto zakládá na osobním přístupu k zákazníkovi a zároveň se hned zkraje svého podnikání spojil s obchodními zástupci podobných produktů prodávaných na platformě Alibaba, od kterých sháněl zdroje i informace.

„Věděl jsem již o konkurenčních produktech, které slavily úspěch v USA či Austrálii, například značce HiSmile, ale v EU nic. Myšlenka byla vzít to nejlepší, co se momentálně dá vyrobit – jak složením, tak použitelností,“ říká Němeček.

Reklama

Loni v dubnu tak vznikla první verze bělicí sady Toothy. Na řadě byla legislativa, ochranné známky, certifikace a posudky k výrobku od státního zdravotního ústavu. Po necelém roce má firma téměř čtrnáct tisíc prodaných sad.

Název brandu musí být v harmonii s propagací i zákaznickou péčí.

„Znám ostatní značky, a jednu z nich mám dokonce velmi rád, myslím ale, že u takového produktu, kde si lidé nejsou jistí, jestli bude fungovat, musí být v harmonii název brandu s jeho propagací i podpůrná zákaznická péče a servis,“ vysvětluje si slušný rozjezd autor brandu.

V současnosti zaměstnává Toothy osm lidí interně a čtyři externisty, kteří se dohromady starají o doručení zboží i následnou zákaznickou péči. Jejich balíčky jsou vystlané slámou, navoněné prémiovým parfémem a doručované do 24 hodin.

Předplatné Forbesu
KUP TEĎ!
9/2021

Píšou také blog, kde jsou rady, jak si zuby udržet zdravé, jak o ně pečovat. „Cílem celého týmu je tu postupně budovat komunitu, která bude značku Toothy milovat a zařadí ji do své každodenní rutiny,“ přeje si Němeček.

Minulý měsíc přidali k českému i slovenský e-shop a anglickou verzi, kterou chtějí v následujícím období rozvíjet. A vyhlížejí i expanzi na celoevropský trh – poptávka se totiž rozjela i na další produkty.

K bělicím sadám přidali před zimní sezonou zubní pasty Toothy All Day Care, které se mezi zákazníky uchytily i navzdory vyšší ceně. Aktuálně Toothy rozjíždí spolupráci s Notinem nebo Alzou a pro rozšíření povědomí o značce vyhledává nejvlivnější influencery, kteří jsou v Česku k dispozici.

80 % prodejů tvoří objednávky přes mobil

„Objednávky přes mobilní telefon tvoří osmdesát procent našich prodejů a Instagram v tom hraje zásadní roli jako marketingový nástroj, ze kterého máme největší návratnost,“ přiznává Němeček a popisuje konkrétní zkušenost, kdy se Toothy podařilo skrze jednu konkrétní influencerku oslovit část vietnamské komunity v Česku.

„Během jediného dne jsme měli objednávky za čtvrt milionu korun. To bylo neskutečné,“ pochvaluje si Němeček. V plánu na letošní rok mají také zahájení offline prodeje a spolupráci s předními hráči na poli drogerií či lékáren.

„Líbilo by se mi být v regálech nejznámějších drogerií i na e-shopech velkých lékáren. Jsou to malé krůčky na naší cestě vybudovat u nás značku číslo jedna ve svém oboru,“ dodává o svém plánu středočeský podnikatel, díky kterému budou možná úsměvy po opadnutí pandemie ještě zářivější.

Reklama
Reklama