skip to main content
Forbes Espresso

Bitcoin dosáhl svého maxima. Kryptoměna překonala hranici 50 tisíc dolarů

Máte 1 minutu?

Bitcoin míří k Měsíci i nadále. Kryptoměna v úterý dosáhla své historicky nejvyšší úrovně a překonala hodnotu 50 tisíc dolarů, což jí i nadále dodává na atraktivitě a láká i mainstreamové investory a společnosti. Jen v letošním roce vyrostla o neuvěřitelných 70 procent a vděčit za to může zejména Muskově automobilce Tesla, která způsobila extrémní nárůst její hodnoty poté, co oznámila, že v bitcoinech kupuje 1,5 miliardy dolarů.

Fully-electro. Na cestu za zelenější budoucností se v plné síle vydává vedle dalších i britská automobilka Jaguar Land Rover, která slíbila, že od roku 2025 bude vyrábět auta své luxusní značky Jaguar už jen s čistě elektrickým motorem. Společnost, kterou vlastní indická firma Tata Motors, chce zákazníkům připomenout, že si své označení „prémiová“ zaslouží i nízkou ekologickou stopou.

Zmrtvýchvstání. Kontroverzní sociální síť Parler, která byla přes měsíc mimo službu, se včera vrátila do světa živých. Aplikaci oblíbenou zejména příznivci bývalého amerického prezidenta Donalda Trumpa a pravicovými konzervativci smazaly Google i Apple ze svých obchodů po protestech ve washingtonském Kapitolu. Teď je zpátky, podle všeho ale ne tak funkční jako předtím.

partner Forbes Espressa
Reklama
Chcete provozovat IT bez zbytečných starostí a s větším zabezpečením? Zajistíme správu a lepší bezpečnost IT, snížíme neočekávané náklady a postaráme se o systematický rozvoj IT infrastruktury. Jsme vám k dispozici díky naší pobočkové síti po celé republice. Jsme XANADU a postaráme se o vaše IT.

Máte 5 minut?

Nová strategie, pryč se starým. Adidas se v rámci strategických plánů na následujících pět let rozhodl prodat americkou fitness značku Reebok, kterou před 15 lety koupil, aby mohl lépe konkurovat firmě Nike, jakožto gigantovi v tomto segmentu. V posledních letech tvořil Reebok jen 7 procent tržeb společnosti, což se samozřejmě nelíbilo akcionářům, a tak byl tento krok podle všeho nezbytný.

Zdraví především. Příchod pandemie obrátil naše životy vzhůru nohama. Třeba jsme si začali po příchodu domů mýt ruce, poznali jsme dezinfekci a někteří se proti nakažlivému viru dokonce začali chránit rouškami. Výrazné změny nastaly ale také v našich stravovacích návycích. Víc než kdy předtím teď vyhledáváme zdravá jídla bez přidaného cukru, lepku nebo oříšků. A maloobchodníci tomu jdou samozřejmě naproti.

Dej si pauzu, dej si (vegan) Kit Kat. Když už jsme u toho přesunu ke zdravému životnímu stylu, na vlně jeho vzrůstající popularity se veze i švýcarská společnost Nestlé. Ta představila novou nemléčnou verzi oblíbené tyčinky Kit Kat, která má k této pochoutce přilákat i zákazníky omezující živočišné výrobky. Sušenka obsahující místo kravského mléka rýžové se začne prodávat ve vybraných zemích ve druhé polovině roku.

Tip Forbes Espressa. Poslední rok naplno dokázal, že bez funkčních technologií si firmy v budoucnu ani neškrtnou. Dálková spolupráce týmu je novým normálem, proto je potřeba všechny jeho členy spolehlivě propojit. To má zajistit novinka od české rodinné firmy LIKO-S, která přišla na trh s chytrou zdí, jež může konkurovat v segmentu komunikačních a prezentačních nástrojů i těm největším hráčům na světě.

Máte 10 minut?

No office, no problem. Softwarová společnost GitLab loni dosáhla valuace 2,8 miliardy korun, a to bez jediné kanceláře pro svých 1300 zaměstnanců od Keni přes Maroko po Srbsko. To je živoucí důkaz toho, že práce z domova je novým normálem a že až celá tahle situace konečně pomine, je dost pravděpodobné, že spousta firem své zaměstnance do kanceláří už ani nevrátí.

Facebook ne, Clubhouse jo. Jaké další názory na digitální technologie prozradila zakladatelka IT neziskovky Czechitas Dita Formánková? V dalším díle naší nové rubriky zjistíte třeba i to, bez jaké aplikace by se bývalá datová analytička ztratila i na pustém ostrově, čím si čistí zuby, nebo kolik času denně tráví online.