skip to main content
Forbes Espresso

Chorvat expres! Čipy nejsou, Facebook tloustne, jedeme na Jadran

Máte 1 minutu?

Hamburgry ze zlata. Koronavirus si vyhlíží oběti především v populacích se spoustou obézních lidí, takže… je nejvyšší čas roztrhat permanentku do zavřené posilovny a objednat si pár hamburgrů až na gauč! V Americe je o rychlé stravování takový zájem, že McDonald’s zvýšil v prvním čtvrtletí svůj čistý zisk o 39 procent na 1,5 miliardy dolarů a tržby má vyšší než před pandemií: 5,12 miliardy dolarů! Hurá, hamburgry! Hurá, hranolky! Ubijme pandemii tatarkou!

Facebook tloustne. Co patří k hamburgru pojídanému na gauči? Samozřejmě scrollování mastným palcem po hlavním feedu Facebooku. Největší sociální síť světa si během prvních tří měsíců roku lebedila na polštářku obratu 26,1 miliardy dolarů, což je o 48 procent víc než 17,7 miliardy, na něž si FB přišel za stejné období v uplynulém roce – a také o takřka tři miliardy více, než tipovali analytici.

Tepláky jsou out. Během pandemie vstoupily, nebo se spíše vploužily, do světa módních trendů teplákové soupravy. Módní experti teď ale hlásí, že tohle zvěrstvo je snad za námi a lidé zase začínají nakupovat šaty určené k pohybu mezi jinými lidskými bytostmi. Což vede k asi nejlepší zprávě dneška: zájem o sexy dámské botky na vysokém podpatku stoupl o 163 procent.

partner Forbes Espressa
Reklama
Balet Národního divadla uvádí online premiéru velkolepé Spící krasavice legendární choreografky Márcii Haydée exkluzivně a poprvé v historii na svém YouTube kanálu, a to bezplatně do 5. května. Ponořte se do krásy klasického baletu i podobenství věčného boje dobra se zlem.

Máte 5 minut?

Chorvat expres. Češi a Chorvatsko, to k sobě patří jako Elon Musk a rakety, Maxipes Fík a Ája, peněženka plná bitcoinů a zapomenutý přístupový kód. Každoročního vycestování k chorvatskému moři se ani tento rok nehodlá vzdát 20 tisíc Čechů, kteří už si koupili jízdenku na vlaky RegioJetu Radima Jančury ve směru k pobřeží Jadranu. Sláva, nazdar výletu, „ryba na žaru“, už jsme tu!

Čipy v trapu. Světu chybějí čipy. A chybějí už v takové míře, že automobilky Ford, BMW a Honda snižují produkci. Protože prostě nemají čipy, které potřebují montovat do svých aut. Čipová krize se zhoršuje a poptávka astronomicky převyšuje nabídku, protože všichni nakupují televize a herní konzole; vždyť co dělat v lockdownu jiného? Na auťáky už se nedostává, ale kam by kdo jezdil, ne?

Máte 10 minut?

Kryptofunus. Kryptoměny před sebou mají dva možné scénáře. A z jistého pohledu je může každý z nich poslat do digitálních kytek. Jedny země chtějí kryptoměny regulovat, omezovat či zcela zakázat, jiné země je chtějí naopak oficiálně podpořit a přijmout. V první variantě je problém nasnadě, ale i druhá může kryptoměnám naházet klacky pod nohy: například zdanění. HODL?

Unavení, ale nevyhořelí. V pandemickém světě není tak výjimečné, že člověk pracovně vyhoří jak starý radiátor politý benzinem. Stěžejní je přitom chápat, co je vyhoření a co prachsprostá únava. Unavený je člověk, který padá na ústa, a přesto vidí ve své práci smysl; vyhořelý je ten, kdo je současně vyčerpaný, má k práci cynický či negativní přístup a jeho výkonnost jde ke všem čertům.

Tenisky nejsou kopačky. Sony už prodalo na osm milionů herních konzolí PlayStation 5. Předcházející generaci ale dech nedochází – prodal se i další milion PlayStation 4, což tlačí čísla jejích prodejů ke 116 milionům kusů. Sony teď chystá i tenisky, které jsou propojené s PlayStation 5. Což však nic nemění na tom, že mou starou dobrou PlayStation 4 mi vyrvou až z mých mrtvých rukou.