skip to main content
Forbes Espresso

Formule 1 našla další útočiště v USA. Teď hledá slavného amerického pilota

Máte 1 minutu?

Gól do vlastní. Nepomohlo skoro pět miliard dolarů od JPMorgan na rozjezd a dohoda hvězdných fotbalových klubů Evropy. Nakonec stačilo 48 bouřlivých hodin a elitní evropská fotbalová Super liga se sesypala jako Slavia v zápasu s Arsenalem. Z původních dvanácti zakládajících týmů včera večer zbývaly už jen dva – Barcelona a Real Madrid. A je dost dobře možné, že když čtete tohle ranní Espresso, už se i na španělských fotbalových pažitech tváří, že žádná Super liga nikdy nebyla. Mimochodem, další kolo Ligy mistrů se hraje v úterý.

Další Drak až zítra. Jestli jste si mysleli, že během oběda budete sledovat start čtveřice astronautů v lodi Dragon SpaceX (ano, zase ten Elon Musk), klidně si naplánujte něco jiného. Vesmírný let dvou Američanů, Japonce a Francouze v rámci mise Crew-2 se kvůli počasí odkládá. Reminder si tak nastavte na pátek 11:49. Zatím třeba můžete přemýšlet, co budete mít k obědu zítra.

Konečně spolu. Joe Biden a Si Ťin-pching se dnes vůbec poprvé potkají, což je vzhledem k napjaté situaci mezi oběma velmocemi rozhodně dobrá zpráva. Trochu ji ale kalí fakt, že půjde jen o schůzku virtuální, navíc na virtuálním summitu o klimatu. Geopolitické problémy v Jihočínském moři to sice asi nevyřeší, ale i tak by se nám všem mohlo o něco lépe dýchat. Doufá v to i více než stovka nositelů Nobelovy ceny, která účastníky summitu vyzvala, aby svět zbavili používání fosilních paliv.

partner Forbes Espressa
Reklama
Audit v EY není jen o číslech. Podpoříme tě v dalším vzdělávání a budeš pracovat ve skvělé partě lidí, kteří ti budou oporou. Audit je totiž hlavně o lidech. Tak si vyber ty správné. Jdi na www.cestasey.cz.

Máte 5 minut?

Hledá se pilot. Zatímco Praha měla hvězdu ze světa formule 1 včera jasně danou (projížděla se po Karlově mostě a na Hradčanech), Amerika tu svoji hledá. Hlavně z toho důvodu, že za Atlantikem se na dalších deset let kromě Austinu začne závodit také na okruhu v Miami. Floridského promotéra to vyjde na 17 až 20 milionů dolarů ročně, tudíž miláček davů s americkým pasem a schopností umět řídit v rychlosti nad 300 kilometrů za hodinu desperately wanted.

The best of. Autosalony v Evropě už v automobilkách vlastně ani moc zájmu nevzbuzují. Tedy jestli vůbec ještě nějaké existují. Zájem přitahuje Čína. I proto teď dává smysl koukat, co se děje v Šanghaji, kde jsou k vidění ta vůbec nejnovější auta. Kromě spousty čínských automobilových značek, které nás zase tolik tankovat nemusejí, třeba studie elektrického Audi A6, nástupce Fordu Mondeo nebo Toyota s podivným názvem bZ4X a ještě divnějším volantem.

Čistá krása. Díky vyhlášení cen Czech Grand Design zase víme, co je pro letošek to nejkrásnější. Úplně, ale opravdu úplně nejvíc to jsou věci a projekty od vítězného multifunkčního dua Eduard Herrmann a Matěj Coufal. Tahle dvojice designérů vám vyfrkne parádní věšák, židli, ale i kompletní informační systém vašeho města. Do síně slávy pak designéři uvedli Jiřího Pelcla. A to je taky krása.

Máte 10 minut?

V Česku to nevyšlo, tak snad Německo… Rozvážková služba Uber Eats, která se loni kvůli příliš konkurenčnímu prostředí stáhla z Prahy, se rozhoupala k tomu, aby se po letech váhání pokusila obsadit obří německý trh. Ještě než vůbec první kurýři vyrazili, už se ale stihla odehrát první přestřelka se společností Just Eat Takeaway, která v Německu kraluje. Vpravdě efektní ántré.

Jak držíš ten volant! V Americe nabourala a shořela Tesla i se dvěma staršími muži. Ani jeden z nich ale překvapivě neseděl za volantem, takže se logicky ukázalo na systém autopilota, který „za všechno může“. Jenže pak sám Elon Musk tweetnul, že auto je v tom nevinně. Je na místě se Tesly bát? Podívali jsme se na to, co všechno se dá od elektrického miláčka geeků a majitelů technologických startupů (těch úspěšných) čekat ve chvíli, kdy vás obtěžuje řídit.