skip to main content

Porno jako Brno. Šest brněnských stylovek, za které se vyplatí utratit peníze

2 minuty čtení

Doba je pochmurná, pojďme si život trochu zpříjemnit něčím krásným, funkčním a vtipným, co nám zvedne náladu, rozproudí krev a podpoří našeho svobodného ducha.

Tady máte šest stylovek z Brna, které k vám nepustí podzimní depku ani za času covidu. Tak si u toho roztáčení kola ekonomiky z domova pojďme udělat pořádnou radost.

Porno jako Brno

View this post on Instagram

www.pornojakobrno.cz #pornojakobrno #brnoboy

A post shared by Porno jako Brno (@p.o.r.n.o.jako.b.r.n.o) on

Tohle kultovní tričko vzniklo mnoha souvislostmi. Grafický designér a typograf Lumír Kajnar na svém Facebooku zveřejnil zajímavou poznámku ohledně záludnosti automatického rozpalu mezi písmeny s tím, že rozdíl mezi Brnem a pornem není tak velký, jak by se mohlo zdát.

To zaujalo malířku Natálii Perkof, která v zápalu silné inspirace font zesílila natolik, aby tato hříčka dobře fungovala na tričku. Při ranní kávě v ateliérech Barrack 24 nápad uslyšel a uviděl Radek Myšulka a první pornobrnotrika byla na světě. Tričko si pak oblékl na koncert J.A.R. známý produkční Petr Vídeňský a už to jelo. Zalíbilo se jak členům kapely, tak všem ostatním a vy si ho můžete koupit taky. 

Reklama

Je to s nadsázkou první produkt na světě, který má přesně daný prodejní cíl, což je 381 346 kusů. Hádáte správně, číslo se rovná počtu obyvatel Brna. Tahle sranda je k dispozici na e-shopu i v pražské prodejně Carbon Luggage. 

Petr Kvíčala

Grafika na zeď i filantropie. Abstraktní malíř Petr Kvíčala, jehož plátna se běžně pohybují kolem půl milionu korun, se rozhodl v těchto chmurných časech oživit sérii svých raných grafik s názvem Trošku lásky pod stromeček, které jsou při home officu ideální na zvednutí dobré nálady.

Dává tak na trh cenově dostupnější věci, z jejichž prodeje 10 procent věnuje na podporu začínajícím umělcům zasaženým současnou situací. Grafiky si můžete nyní pořídit na autorově e-shopu nebo v jeho brněnském ateliéru.

Vasilo

Tohle tílko je jasný must have, i když nejste basketbalista. Michalu Šmídovi chyběla na trhu kvalitní tílka, a když zadal do Googlu vasilo, nic mu nevyskočilo. Uvědomil si tak, že tenhle kultovní název pro tílko není celorepublikový, což se mu zalíbilo natolik, že v roce 2016 založil stejnojmennou značku a nechal si ji dokonce patentovat.

Vasilo bere jako druhou kůži a mnoho mužů si je kupuje pod košile, když jim nevyhovuje tričko. Vhodnou látku na tuhle stylovku hledal po Česku dva roky, prošel 200 vzorků a výrobců, chtěl dlouhovlasou bavlnu, která je jemná, ale zároveň odolná. Nakonec mu ji vyrábí fabrika, která dodává látky pro Versace nebo Pradu. Střih bílého tílka si vymyslel sám a prvních 200 kusů ušila jeho maminka. Střih antracitového modelu zase dělal známý brněnský návrhář Petr Kalouda. Michal Šmíd a jeho parťák Jaroslav Hunkes totiž chtějí, aby se na Vasilu podíleli lokální řemeslní výrobci.

Tílko dostanete v červené krabici, kterou sám sestavuje a uvnitř které na vás čeká ilustrace od slavného umělce Jana Grumla alias Slakinglizard. 

SÍTO

Stylový plakát od lokálních umělců. Michal Kremláček si založil sítotiskovou dílnu v roce 2014, protože chtěl lidem nabídnout kompromis mezi laciným obrazem ze supermarketu a drahým plátnem od umělce. Začal tak tisknout a prodávat autorské tisky a tím podporovat mladé autory.

Reklama

V září otevřel malý showroom na ulici Gorkého s názvem Síto, kde jsou plakáty od lokálních umělců nabízeny k prodeji. Plakát Oltec je jasná volba, koupíte ho v krámku i na e-shopu. Kromě umění tiskne Michal Kremláček ve své dílně HW prints i potisky na textil pro kultovní brněnské značky. 

COTR – Cult of the road 

Mikinu a kšiltovku od kluků z COTR musíte mít. Tuhle oblíbenou brněnskou značku založili v roce 2013 Ivan Svárovský a Luboš Procházka, kteří pracovali dlouhé roky pro streetwearové značky, pak se ale rozhodli založit si vlastní. Bavila je totiž představa mít celý proces od výroby po marketing pod kontrolou. Idea jejich značky byla původně určena  pro kamarády, ale jak se v Brně stává snadno, rozjela se.

Dnes mají e-shop i kamenný obchod, kde prodávají sortiment od triček z eko bavlny po zimní čepice krásných barev. Oblékají taky zaměstnance známých brněnských podniků, třeba ty z Kiwi nebo z bistra Ramen. Unisex šaty nebo krátká trička si tu vyberou i holky. V malém krámku na Pekařské ulici dělávají také jednou měsíčně brunch pro zákazníky a přátele. 

Bonghemia

CBD olejíčky na všechno. Jakuba Vondru napadlo založit firmu, která má bořit stigmata o konopí. V roce 2018 se k němu přidal Zili Zilji, který značku Bonghemia posunul prodejně a marketingově dál. Dnes přes e-shop a v obchodě na Kotlářské prodávají hlavně konopné oleje s povoleným 0,001 THC a květy s 0,3, na které mají udělané testy z pražské Vysoké školy chemicko-technologické. Kluci taky dělají vlastní fashion. Mají mikiny, trička, bundy, kulichy a ledvinky.

Jejich top novinkou je nerafinovaný lososový olej smíchaný s konopným určený především pro psy na uklidnění, třeba při léčbě nádorových onemocnění. 

Ke klukům si pro jejich olejíčky chodí i babičky z ulice a vy ho zkuste taky. Celý byznys je čistý, snaží se zkrátka svými produkty celou kulturu podporovat legálně. 

Reklama
Reklama