Setkání s Richardem Bransonem na jeho ostrově, luxusní menu od michelinského kuchaře v pohodlí domova nebo projížďka ve formuli 1 na závodním okruhu?
Jen malý výčet toho, co si lze dopřát, když peníze nejsou problém. Což dobře vědí i v J&T Concierge, v jejichž bance má peníze řada úspěšných Čechů. Osobnímu bankéři či bankéřce volají, když je třeba něco vybudovat, a služba concierge přichází na scénu, když se na mysl dostane nevšední přání.
Uplynulé Vánoce byly pro šéfku J&T Concierge Pavlínu Salaba opět obdobím, kdy je v její kanceláři největší rušno. Vedle tašek z luxusních butiků, voucherů na exotické dovolené a křečka, který bude čekat na svého majitele pod stromečkem, se ale na stole čím dál víc hromadí požadavky na privátní zdravotní péči nebo elitní vzdělání.
Změnu preferencí odstartovala pandemie. Už na začátku byly častým požadavkem beznadějně vyprodané zdravotnické pomůcky, ale především dostupná a kvalitní lékařská péče. Přání a prosby na téma zdraví ale neustaly a jsou druhým až třetím nejčastějším požadavkem i dnes.
Ne vždy jde přitom o obyčejnou prevenci. „Zažili jsme i těžké případy, kdy jsme zařizovali převoz zraněného dítěte v zahraničí mezi nemocnicemi, aby získalo lepší zdravotnický přístup. Dále jsme také zjišťovali možnosti a studovali celý systém transplantace orgánů. Zkušenost máme i s alternativní medicínou,“ vypráví Salaba.
Možnosti jsou podle ní obrovské. Díky propojení s vyhlášenými laboratořemi lze nalézt řešení pro různá chronická onemocnění, se kterými třeba běžný lékař v Česku nedokáže z různých důvodů pomoci. Kromě zdraví se pak na concierge klienti obracejí i v otázce vzdělání – řeší kurzy, vzdělání dospělých, seniorů i jak dostat potomky na prestižní zahraniční univerzitu.
„V takovém případě je ale potřeba se tomu začít věnovat hned od chvíle, kdy víte, že má dítě potenciál, nebo chce na školu do zahraničí. S rodiči plán konzultujeme klidně i několik let dopředu, abychom zajistili dostatečnou přípravu,“ vysvětluje Salaba. Stačí prý najít ty správné příležitosti, třeba skrze sportovní stipendium.
„Hokej, fotbal nebo golf dělá každý a je v něm obrovská konkurence, takže hledáme sport, který není tak zprofanovaný, a tím pádem vytváří větší prostor pro úspěch“ přibližuje.
S concierge se jinak nejčastěji setkáváme v hotelech. Jeho zástupci vědí, jak zařídit stůl v přeplněné restauraci nebo jak získat lístky na vyprodanou sportovní akci. V privátní bance jdou ale možnosti výš a přání se na rozdíl od hotelu nemusí vůbec vázat na danou lokalitu ani konkrétní termín.
Tým ředitelky se při práci neomezuje téměř nijak a slovo ne zazní opravdu jen zřídka. „S klienty budujeme dlouhodobé vztahy, známe i jejich rodiny a víme, co mají rádi,“ popisuje Salaba. Díky tomu dokáže klientovi zajistit služby s velkou pravděpodobností úspěchu a především na velmi osobní úrovni.
Oddělení funguje jako jedna velká síť, za kterou navíc stojí celá instituce banky J&T. „I u nás je to o kontaktech. Právě na základě nich a dobrých doporučení pak dokážeme zázraky,“ tvrdí šéfka. Síť pokrývá téměř každý stát na světě, ve kterém má oddělení svou kontaktní osobu, na kterou se může v případě potřeby obracet.
Služeb využívají klienti banky pravidelně pro běžné denní úkony, nárazově pak třeba při zařizování dovolené nebo nevšedního zážitku. Především ale ve chvíli, kdy si sami nevědí rady a ve svém okolí neznají nikoho, kdo by jim přání pomohl vyřešit.
V časech různých elektronických asistentů je právě osobní přístup tím, co concierge v privátní bance odlišuje. „Na osobním a hlavně lidském přístupu si zakládáme. V tomhle jsme možná stará škola, ale klienti se na nás obracejí právě v nestandardních situacích, ve kterých si sami neumějí poradit a nepomůže jim ani umělá inteligence. Vnímáme emoce, pozorujeme, jak se klient tváří, a sdílíme s ním zážitek a radost, když se mu daří. Je pro nás jako rodina,“ říká Salaba.
Být klientem concierge navíc znamená i vstupenku do světa privátních akcí, na které pozvánky chodí na základě pečlivého výběru dle zájmů a preferencí konkrétního klienta. V případě J&T splnil pražský concierge tým za poslední rok řádově desetimilionová přání více než stovce klientů. Tým na pražské centrále už v minulosti zařizoval například osobní setkání s Richardem Brandsonem na jeho soukromém ostrově v Karibiku, popovou hvězdou Harrym Stylesem nebo hudební skupinou Måneskin.
„Jsou ale i klienti, kteří vyhledávají kontrasty. Máme třeba příklad, kdy klient po většinu času vyhledává luxusní ubytování, ale pak za námi přijde, že chce opak. V tomto případě to znamenalo najít chatrč bez vody, elektřiny, ideálně uprostřed lesa, kde není signál. Zkrátka místo totálního klidu, kde chtěl oslavit narozeniny blízké osoby. V jedné tašce jsme pak vedle dortu a špekáčků vezli i Dior kabelku,“ uzavírá vzpomínkou Salaba.