Víc než osmkrát. O tolik se zvýšila cena klasické kabelky Chanel, která patří k ikonickým módním kouskům. Zatímco v roce 1990 se model Flap Bag prodával za v přepočtu 26 tisíc korun, dnes stejnou kabelku pořídíte za téměř 200 tisíc korun.
Jeden z nejstarších francouzských módních domů úporně zvyšuje ceny svých nejprodávanějších kabelek během posledních pěti let. Například model Classic Maxi Flap zdražil v roce 2021 o patnáct procent.
Zdá se, že na vině je také inflace, během které luxusní zboží dostane ještě tučnější cenovku než obvykle. Pokud si tedy pořídíte Chanel kabelku z druhé ruky (na populární re-sale platformě Vestiare stojí klasické psaníčko 2.55 nejméně 75 tisíc korun), velmi pravděpodobně jejím prodejem jen vyděláte.
A zatímco všichni doufáme, že pandemie, válka na Ukrajině, ekonomická recese a inflace budou u konce, můžeme jen hádat, kam až ceny Chanel kabelek porostou. Od začátku pandemie v roce 2020 totiž zdražily čtyřikrát: poprvé se tak stalo v květnu 2020, kdy nejprodávanější modely jako 11.12, 2.55, Boy, Gabrielle a Chanel 19 měly najednou o pět až devatenáct procent vyšší cenu.
V říjnu stejného roku pak zdražily ještě o pět procent, model Chanel 19 pak o dalších deset procent a Flap bag o patnáct procent. Značka to argumentuje tím, že si cení „řemeslného umění, tradice a inovace módního domu a bezchybných materiálů“.
Cenami svých kabelek se tak Chanel velmi přiblížil k jinému francouzskému módnímu domu, který je kvůli astronomickým cenám svých kabelek považován za ten nejdražší vůbec – Hermés. Dokonce v Chanel buticích v Paříži začalo platit pravidlo, že zákazník si může odnést pouze jednu kabelku.
Další si nemůžete obratem pořídit další den, nýbrž na ni musíte čekat minimálně dva měsíce. Zajímavé je, jaké pravidlo bude platit v pražském butiku. Propletená písmena „C“ se v Pařížské rozzáří během června.