Ach, ta ředitelská dilemata. Budete se jako správní CEO vozit v tradiční limuzíně, ostrém elektrickém sporťáku, luxusním tanku, nebo v italském SUV, které rozbuší i srdce českého šéfa? Abyste to měli jednodušší, vyzkoušeli jsme rozmanité možnosti za vás.
Jako správní high-flyers jsme se rozhodli ředitelskou flotilu aut vyfotit rovnou na ranveji. A ne jen tak ledajaké – na vzletové dráze nejmenšího (a taky nejhezčího) mezinárodního letiště v Česku, na ranveji v Karlových Varech.
Alfa Romeo Stelvio QV
Testoval: Šéfredaktor Petr Šimůnek
Tohle je auto pro CEO, board membera či majitele s povolením žít bohatý život. No a než budu pokračovat, jeden disclaimer – autor těchto řádek propadl kultu cuore sportivo už před mnoha a mnoha lety a kromě prvního a druhého už každé další jeho auto neslo logo s hadem a křížem. It’s Amore.
Alfa Romeo není zcela jistě typické korporátní auto, ale i tahle vášnivá značka má svůj Fleet & Business program a nabídku leasingů. A tohle auto je la più bella bestia, to nejlepší, co má dneska automobilka z Milána v nabídce. Model Stelvio v nejvyšší verzi Quadrifoglio Verde, zkráceně QV, je nejrychlejší sériová Alfa dneška.
Aby taky ne, její motor se dvěma turby, šesti válci a objemem 2,9 litru vyvinuli a vyladili pro Alfu v sesterské automobilce Ferrari. Odvodili jej od osmiválce z Maranella a Stelvio QV má díky tomu 382 kilowattů neboli 512 ďábelsky zapřažených koní.
Může to být tedy supersilné a supersportovní auto – v módu Race je tohle SUV ready předjíždět ty nejsilnější sporťáky i na okruhu. Ale může to být i nabušené, a přesto superpohodlné auto na každý den – a taky že je. Má totiž naprosto fantastický podvozek a vynikající jízdní vlastnosti.
Alfa Romeo Stelvio QV
MOTOR: 2.9 V6 BI-TURBO
VÝKON: 382 KW
ZRYCHLENÍ Z 0 NA 100 KM/H: 3,8 S
MAXIMÁLNÍ RYCHLOST: 285 KM/H
PRŮMĚRNÁ SPOTŘEBA: 11,8 L / 100 KM
CENA TESTOVANÉHO VOZU: 2 551 000 KČ
Tohle auto drží na silnici jako přibité, není přitom nijak přehnaně tvrdé či strnulé. Poradí si s malostranskými kostkami i zatáčkami z Varů do Mariánských Lázní. Ne nadarmo je v nejrůznějších testech opěvováno buď jako úplně nejlepší sportovní SUV na světě, nebo jedno ze tří nejlepších.
Přímými konkurenty v téhle velikosti jsou Porsche Macan GTS nebo Jaguar F-Pace SVR, možná Aston Martin DBX a tím to končí. Nikdo další se s touhle Alfou pro šéfy s barevnou a vášnivou duší měřit nemůže. Nečekejte ale nijak velký kufr, ten prostě v Miláně neplánují.
Alfa Romeo Stelvio QV zároveň míří do cílové rovinky. Příští rok ji vystřídá nový model, podle všeho zaměřený především na elektromobilitu. Takže teď je ta chvíle, kdy italského dravce ulovit – mimořádně vyzrálé auto má pořád dost vysokou, ale s blížícím se odjezdem taky čím dál výhodnější cenovku.
Začíná na 2,3 milionu korun, bez DPH se tak vejde do odpisového limitu. S přidanou nadstandardní výbavou se může šplhat přes 2,5 milionu, ale možná poslední rok přinese cenově lepší nabídku. V každém případě, čas na objednání se povážlivě krátí.
A to třeba i pro o polovinu slabší verzi Veloce s 280 koňmi a cenovkou pro nabité auto kolem 1,8 milionu korun.
BMW 750e
Testoval: Redaktor Ondřej Kinkor
Už to asi znáte taky. Povinný ESG report. Jakmile jeho autor někde ve firmě vyčmuchá osobní auto s šesti a nedejbože ještě víc válci, je zle.
Nepomůže, že tvrdě vydřenou firemní limuzínu, která přesně do této kategorie spadá, poslední dva roky radši dobrovolně parkujete v té nejodlehlejší temné části garáže, kam je to od výtahu čtvrt kilometru a kde zářivky jen občas probliknou a ještě tak podivně bzučí…
Oni vám ten osmiválec stejně najdou a dřív nebo později (vlastně spíš dřív) se vám v mailu objeví zpráva z evropské centrály, že tohle auto je něco, co vás může dostat před inkviziční soud. A ještě dodají, že spasit vás může jen elektromobil.
Ale ne, ještě je tu jedno řešení, kdy pod kapotou dál bude vrnět alespoň šestiválec, a přesto bude registrační značka začínat spásnými písmeny EL. Je to BMW 750e, které ESG reportu slíbí, že při cestách nebude vypouštět víc než padesát gramů CO₂ na kilometr. Kouzlo je v hybridním pohonu.
BMW 750e
MOTOR: HYBRIDNÍ ŠESTIVÁLEC
VÝKON: 360 KW
ZRYCHLENÍ Z 0 NA 100 KM/H: 4,8 S
MAXIMÁLNÍ RYCHLOST: 250 KM/H
PRŮMĚRNÁ SPOTŘEBA: 1,2 L / 100 KM
CENA TESTOVANÉHO VOZU: 4 757 000 KČ
Sedmičkové BMW dokáže jet zhruba sedmdesát kilometrů čistě na elektřinu, umí jet čistě na benzin a zvládne kombinovat obojí. Výsledkem pak může být průměrná spotřeba, která nepřekročí 1,5 litru benzinu na sto kilometrů. Jen musíte pravidelně dobíjet. Ale taky nemusíte.
Jenže pak se kouzlo vypaří a vy těch litrů na sto kilometrů pálíte plus minus osm. Vy ale dobíjet budete. Nedá vám to, protože elektrické ticho je skvělé a vám zelené svědomí nedá jinak. Upálení na hranici živené certifikovanými peletkami je tedy zažehnáno.
Vám zůstává obrovská a respekt budící limuzína, které se samy otevírají a zavírají dveře, kde si vzadu na sedadle připadáte jako v bezhlučném bizjetu, kde ve stropě máte zabudovanou neuvěřitelně obří televizi a kde se za volantem díky všem displejům a barvy střídajícím podsvíceným lištám cítíte jako na velíně Enterprise.
A to i díky tomu, že po sešlápnutí plynu výkon skoro pěti set koní dokáže tenhle dvě a půl tuny vážící koráb z nuly na sto zrychlit za 4,8 sekundy. Být zelený není tak zlé.
Range Rover Autobiography
Testovala: Redaktorka Pavla Francová
Znáte to. Zamilovaní už možná nejste, ale máte šťastný vztah, jste spolu léta. Nic tuhle lásku nemůže zbořit. A pak se ukáže on. Pětimetrový šedý elegán s aristokratickými rysy. Tep okamžitě vystřelí do výšin. Hodinky varují, mimořádná situace. A mají recht.
Srdce tluče tak silně, až ho sami slyšíte. Rty se nekontrolovatelně stáčejí do přihlouplého úsměvu. Tenhle anglický gentleman, který vás vezme klidně až na konec světa, vás prostě dostane hned. A nepustí. Range Rover Autobiography chytne na první pohled.
Jakmile elegantně zapuštěná klika vyjede ze dveří, vy je otevřete a vykročíte doslova do nebývalých výšin, usadíte se, zavřou se dveře a emoce se rozjedou naplno. Přehledný, jednoduchý a minimalistický design, ve kterém je vše, co chcete, a ještě mnohem víc.
Všechny možné vychytávky včetně nejrůznějších variant masáží ale strčí do kapsy chvíle, kdy zmáčknete start a šlápnete na plyn. Motor pak jen potichu, jemně zavrčí, jako pohlazení na duši. „Ahoj, vezmu tě ven,“ zavrní tenhle kocour. No dobře, kocour… Spíš tank.
Ale nádherný, elegantní. Chcete bezpečí? Máte ho mít. Je libo sílu? Tady je. Projet blátem? Jasně. Vodou? Režim brodění zvládne ledasco. Skály? I Adam Ondra by smeknul. Autorce těchto řádků ovšem ke slušnému adrenalinu stačilo vyjet prudký krpál po trávě a blátě.
Range Rover Autobiography
MOTOR: DIESELOVÝ ŠESTIVÁLEC 3L
VÝKON: 258 KW
ZRYCHLENÍ Z 0 NA 100 KM/H: 6,1 S
MAXIMÁLNÍ RYCHLOST: 234 KM/H
PRŮMĚRNÁ SPOTŘEBA: 8 L / 100 KM
CENA TESTOVANÉHO VOZU: 4 708 436 KČ
Znáte ten pocit, jak nejedete dopředu, ale spíš vzhůru? Zvládne to. A ani u toho neřve. Range Rover dostává své pověsti vymazlené čtyřkolky s víc než padesátiletou tradicí. Když jede po rozbitých okreskách, máte pocit, že se vezete po hladké dálnici. V hlubokých kolejích vás jemně pohoupe.
Jen bacha! Nezapomeňte si pak snížit podvozek, ať při vystupování nevypadnete. Tenhle silák se nebojí špinavé práce. Stejně tak ale umí vyrazit jako největší elegán na ples nebo byznysové jednání. Cože, jedete pozdě? Noha sešlápne plyn a tenhle tank ukáže, že má natrénováno.
Z nuly na sto se 2,5tunový kolos rozletí za 6,1 sekundy. Vystřelí jako drak a rve se kupředu. Maximálku má na 234 kilometrech za hodinu. Ale proč to dělat? Tohle auto si chcete užít. Díky vzduchovému podvozku máte pocit, že plujete.
Okolní svět, na který blahosklonně shlížíte z výšky, z níž mimochodem ostatní auta na silnici připomínají šlapací autíčka, jen plyne kolem vás. Tenhle diesel s výkonem 258 kilowattů navíc potěší i tím, že přes svou váhu toho od vás nechce zas tak moc.
Na sto kilometrů jsme se dostali s průměrnou spotřebou něco nad osm litrů. To nemá ani můj passat. Je tu klid. Když si člověk s duší dobrodruha chce odpočinout od okolního uřvaného světa, stačí nasednout, otevřít si panoramatickou střechu, podívat se na hvězdy a vyjet.
Kam? To je jen na vás. Tenhle borec vás podrží kdekoli.
Audi e-tron GT
Testovali: Redaktor Jan Strouhal a art director Štěpán Kettner
Osvalený design dává na první pohled tušit, že i když má tento silniční koráb pět metrů, nebude klasickou limuzínou. Ostře řezané, až agresivní křivky čelní masky pak evokují dravost.
To přesně v sobě má elektrický sportovní vůz Audi e-tron GT, který na silnicích můžete vídat už tři roky, letos ale přišel s novým faceliftem včetně nových, vylepšených funkcí. Audi e-tron GT je sourozencem Porsche Taycan, vychází totiž ze stejného podvozku a v lecčems se mu podobá i z pohledu designu.
Na druhou stranu si ale zachovalo charakteristickou „fazonu“ vozů Audi, zepředu vás tedy rozhodně na pochybách nenechá. Je to to nejvýkonnější Audi, jaké kdy spatřilo světlo světa. Žaludek i oči vám do sedaček zatlačí už jeho základní verze, která se z nuly na sto dostane zhruba za čtyři sekundy.
Výkonnější verze RS pak dokonce za až brutálních 2,1 sekundy. I na silnici se tak můžete přiblížit pocitu, který zažíval Tom Cruise ve své stíhačce F-14 Tomcat v Top Gunu. Na závod na ranveji byste jej s Audi e-tron GT vyzvat klidně mohli. Vmžiku vás vytáhne až ke svému limitu 250 kilometrů za hodinu.
Audi e-tron GT
MOTOR: 2× ELEKTROMOTOR
VÝKON: 390 KW
DOJEZD: 488 KM
ZRYCHLENÍ Z 0 NA 100 KM/H: 4,1 S
HMOTNOST: 2420 KG
CENA TESTOVANÉHO VOZU: 3 200 000 KČ
Tohle žihadlo se ale neztratí ani v běžném provozu. S autem vážícím téměř dvě a půl tuny se rychle sžijete, obzvlášť když jej přepnete do módu Comfort.
Široký rozvor, natáčení kol a u elektrovozu překvapivě nízké posezení mu dávají stabilitu v zatáčkách, vzduchový podvozek pak žehlí každou nerovnost, což je vzhledem k často neblahému stavu českých vozovek velmi příjemným bonusem.
Dojezd vozu na jedno nabití je udáván vysoko nad 400 kilometrů. Vyznavači sportovnější jízdy musejí reálně počítat s dojezdem 350 kilometrů, nabíjení na 300+kilowattových nabíječkách ale zabere maximálně půl hodiny. Interiér vozu potvrzuje jeho celkové vzezření.
Je sportovní, přičemž si zachoval notnou dávku luxusu. Nový facelift nedostal nový infotainment, najdete v něm tedy osvědčený infotainment Audi MMI postavený na Androidu Automotive, ovšem nově s obchodem s Android aplikacemi a vylepšenými online funkcemi.
Během cesty na schůzky si můžete dopřát i masáž, kterou nabízejí sedačky vozu, u panoramatické střechy si můžete nastavit intenzitu světelné průsvitnosti. Audi e-tron GT je pro ty, kterým imponuje výkon, dravost a respekt. Přesně ten totiž kdekoli vzbudí.
Škoda Superb Laurin & Klement
Testovala: Redaktorka Jana Pšeničková
Ve výbavě Laurin & Klement, v barvě grafitově šedé mu to sluší. Vypadá jako elegán, který vyrazil na procházku do města. Žádná přehnaná extravagance, přesto si ho všimnete. Umí se vézt, je nenucený, na nic si nehraje.
Když potřebuje připoutat pozornost, rozjede to s parádním odpichem. Dech mu ale dochází celkem záhy, protože zrychlit na stovku dokáže za poměrně dlouhých 9,2 sekundy. Navenek působí jako uhlazený gentleman, uvnitř se snaží pohrávat si s barvami.
Modré ambientní osvětlení interiéru, které svým tvarem evokuje vlnu, se na dveřích při jejich otevření změní na červené. Interiér se sedačkami v barvě hnědého koňaku je nápaditý, s nádechem luxusu, žádné přehnané množství tlačítek, vše je přehledné, funkční.
Volič sedmistupňové automatické převodovky je oproti jiným vozům umístěný pod volantem. Kvůli tomu jsem nemalou chvíli hledala ovládání stěračů. Nakonec jsem ho s vyřknutím pár peprných slov, během nichž by se ambientní osvětlení muselo červenat, našla na levé páčce u blinkrů.
Škoda Superb Laurin & Klement
MOTOR: DVOULITROVÝ TURBODIESEL
VÝKON: 110 KW
ZRYCHLENÍ Z 0 NA 100 KM/H: 9,2 S
MAXIMÁLNÍ RYCHLOST: 225 KM/H
PRŮMĚRNÁ SPOTŘEBA: 5,1 L / 100 KM
CENA TESTOVANÉHO VOZU: 1 214 000 KČ
Pokud musíte jako já v autě neustále něco popíjet, oceníte dva šikovné držáky na pití mezi řidičem a spolujezdcem. Lahev s vodou se vám pohodlně vejde i do dveří auta. Naprosto luxusní jsou pak přední ergonomická sedadla s pamětí.
Jestli na něco designéři u Superbu mysleli, pak na pohodlí řidiče. Sedadla mají skvělý tvar, což kvitujete především na delších trasách. Ale co je nejlepší, to je ta masáž, které se vám skrze ně dostává! Tu si může dopřát nejen řidič, ale také spolujezdec, který ocení rovněž dostatek prostoru.
Toho si taktéž náležitě užijí pasažéři sedící vzadu. Standardní silnou stránkou zůstává i na sedan poměrně velký kufr o objemu 645 litrů. Jízda v Superbu je kultivovaná, ostatně jak se na elegána sluší. Nečekejte proto žádné velké dovádění. Když ho ale pobídnete, dokáže to vytáhnout i na 225 kilometrů v hodině.
Škoda, že Škoda tuhle verzi 110 kilowattů dělá s pohonem pouze předních kol. Jedinou naftovou čtyřkolkou je totiž ta s výkonnějším motorem 142 kilowattů. Na delší cestování i na vyjížďky jen tak do města a na občasné zazlobení je to ale ideální parťák.
Genesis G80
Testoval: Redaktor Filip Saiver
Je psáno o hadu a o jablku. Z knihy Genesis se line svůdné zasyčení, jež pod klenbu nebeskou vpustilo dobro a zlo a hřích a pokušení. Pokušení? Díky Bohu! Co by nám bez něj zbylo, schází-li schopnost k askezi. Jízda v Genesis, v prémiové značce koncernu Hyundai, takovým pokušením je.
Je radostí těch uvnitř, avšak potěší i ty vně, jejichž pohledy se často stočí k – vida, existuje! – bodu G. Stočí se ke Genesis, k jejímu výraznému designu s dominantním chladičem, jímž supersedan sebevědomě proráží prostor.
Nepožádáš sice auta bližního svého, nicméně potěšit se okem může každý, to snad není proti Desateru. Genesis je totiž důkazem, jak krásná auta Korejci umějí. Co víc, je důkazem, že dovedou postavit luxus světové třídy, jenž může v téhle prestižní kategorii bez mindráku konkurovat největším značkám.
Genesis G80
MOTOR: 2,5 T-GDI AWD
VÝKON: 224 KW
ZRYCHLENÍ Z 0 NA 100 KM/H: 6,3 S
MAXIMÁLNÍ RYCHLOST: 250 KM/H
HMOTNOST: 2046 KG
ZÁKLADNÍ CENA: 2 018 000 KČ
Exkluzivita vozu se pro Česko zvedá i tím, že v tuzemsku dosud není nabízen. V Evropě se tak oficiálně děje pouze ve Velké Británii, Švýcarsku a v Německu, byť v plánu je expanze na další trhy, včetně českého.
Ani nyní to zde samozřejmě není zakázané ovoce, ovšem něco z nedostupnosti v tom voze je, něco z té ingredience, na niž se nemá sahat, a proto chutná nejlépe. Na volné silnici se auto chová v jakémsi šikovném mixu sportovní a elegantní jízdy, jež tlumí nerovnosti jako Bůh beznaděj.
Při vyšší rychlosti řidiče „obalí“ sedačka, její boční stěny ho obestoupí a pevněji sevřou pro jeho bezpečí – tichým motorem vypráví Genesis o vyhnání z ráje, ale též o tom, že vzdor tomu nepřestala mít vyšší moc o hříšníky starost, že jim bude ulevovat v těžkostech.
S tím souvisí i to, že ve městě se robustní automobil pocitově zmenší – díky systému řízení všech kol se snáze ovládá. Testovaný vůz byl ve výbavě Luxury s příplatkovými dvacetipalcovými koly, lakem Vik Black, interiérem s kůží napa a prošíváním v odstínu Dune/Anthracite.
S takovým vozem je vskutku reprezentativní přijet na schůzku i s tím nejvyšším CEO. Klidně i s CEO Boha, rozjímat s papežem ve vatikánských zahradách by mělo svůj půvab. Rozjímat s ním o stvoření. O Genesis.
Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+
Testovala: Redaktorka Kristýna Tmejová
Tohle auto je z jiného světa. Víte to vy, kdo máte klíčky od něj v kapse (nebo virtuálně nahrané v telefonu, protože přece nejste žádný dinosaurus), a vědí to všichni okolo, i když jenom tiše parkujete před HQ nadnárodní společnosti, kterou už desátý rok vedete.
Vaší loajality si board v Londýně váží, a tak si místo nudné manažerské limuzíny můžete dopřát tuhle skoro třítunovou bestii s matným grafitovým lakem z manufaktury Mercedesu.
CEO limuzína je to pořád, ale nudná rozhodně ne – už ta barva kolemjdoucím podprahově šeptá „bacha, mám pod kapotou 658 koní a nebojím se je použít“. A co teprve, když vás auto po odemknutí pozdraví zavrněním, které zní jako start warpového pohonu?
Že si recepční a ochranka u vchodu budou šeptat, jestli si náhodou nežijete na moc vysoké noze? Vy ale víte, že ti oři jezdí čistě na elektřinu, což znamená pár bodíků do ESG reportu – a co naplat, za všechna ta splněná kápéíčka si jednoduše zasloužíte to nejlepší.
Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+
DOJEZD (WLTP): 548 KM
NABÍJENÍ 10–80 %: 31 MINUT
VÝKON: 484 KW
ZRYCHLENÍ Z 0 NA 100 KM/H: 3,8 S
DÉLKA VOZU: 5,223 M
POLOMĚR OTÁČENÍ: 1,52 M (DÍKY NATÁČECÍM ZADNÍM KOLŮM)
CENA TESTOVANÉHO VOZU: 4 932 868 KČ
Tedy EQS ve verzi AMG. Největší dotykový displej (přes celou palubní desku, což je 140 centimetrů na šířku), nejnižší součinitel odporu vzduchu (0,2, z čehož si každý expert na aerodynamiku sedne na zadek), nejvyšší cenovka v našem autotestu (4,9 milionu, z toho si zase sedne na zadek finanční ředitelka).
Zvenku vypadá jako Darth Vader, zevnitř jako kapitánský můstek kosmické lodi – obzvlášť v noci, kdy vynikne ambientní podsvětlení – a je podobně hi-tech. Stovky zabudovaných senzorů hlídají auto samotné, od teploty po zrychlení, ale taky řidiče a posádku.
Kdo kde sedí, jak kdo mrká, co kdo říká. „Ahoj Mercedes“ je ta kouzelná formulka, kterou z auta uděláte osobní asistentku poháněnou umělou inteligencí. Řekne vám, jaké bude odpoledne počasí, doporučí restauraci, zavolá právníkovi.
Můžete jí diktovat zprávy za jízdy nebo nechat ji najít nejbližší rychlonabíječku. To bude brzy potřeba, protože dva elektromotory a tři písmena AMG za jménem znamenají, že a) s chutí přepnete do sportovního módu řízení a šlápnete na plyn, v důsledku čehož b) budou kilometry dojezdu mizet rychleji než kafe v pondělí ráno v zasedačce.
Lexus LM 350h Luxury VIP
Testoval: Zástupce šéfredaktora Forbes.cz a redaktor Robert Sattler
Povězme si to na rovinu: tohle auto nechcete řídit. Kruté? Upřímné! A japonští inženýři v Lexusu si toho musejí být vědomi. Není to ani tak o tom, co jejich „elemo“ nenabízí (mimořádný zážitek za volantem), ale čím se naopak vymyká (mimořádným zážitkem na sedadlech spolujezdců).
Přes pět metrů dlouhá a dvě a půl tuny těžká krabice se čtyřválcovým hybridem o výkonu 250 koní, která nezapře asijský design, na první pohled nepřekypuje přepychem. Do jejích útrob ale partu dělníků v montérkách od lepidla budete pouštět neradi.
Název Lexus LM 350h vychází ze spojení Luxury Mover čili luxusní přepravník a svému jménu, minimálně ve verzi Luxury VIP, vůz dostává důstojně. Natolik, že se mu momentálně nevyrovná žádné jiné vozidlo na trhu. Hlavní příčinu je třeba hledat za bočními dveřmi.
V zadní části, oddělené od řidiče přepážkou, která připomíná prostory malého private jetu. Právě u něj se vývojáři inspirovali, neboť si uvědomili, že lidé během cestování nejvíce dychtí po uvolnění se a maximálním pohodlí. Bez ohledu na to, zda zrovna chtějí pracovat, či relaxovat.
Základ tvoří dvě multifunkční křesla umožňující polohování až na zcela vodorovnou pozici, vyhřívání, odvětrávání, ale také masáž. Jen co do jedné z kožených sedaček zapadnete, máte chuť chovat se povýšeně.
Lexus LM 350h Luxury VIP
MOTOR: BENZINOVÝ ČTYŘVÁLEC SE DVĚMA ELEKTROMOTORY
KOMBINOVANÝ VÝKON: 184 KW
PRŮMĚRNÁ SPOTŘEBA: 7,5 L / 100 KM
CENA TESTOVANÉHO VOZU: 3 990 000 KČ
Byť správný CEO s hodnotami, které vyzdvihujeme v našem výběru, se takto samozřejmě neprojevuje. Na takové věci přece nemáte pomyšlení ani čas. Čekají vás důležité telefonáty, a tak si spíše vytáhnete dělicí skleněný panel a zacloníte si jej, abyste si v kabině zachovali soukromí.
Zpředu nebudete viděni ani slyšeni. Veškeré úkoly si přitom můžete zrcadlit na ohromném, osmačtyřicetipalcovém monitoru s HD rozlišením, jenž dominuje interiéru. Jednání dosud nebyla příjemnější.
A pokud byste postrádali zábavu, díky 220V zásuvce si k obrazovce můžete připojit i playstation. Samozřejmostí je chladnička či další vymoženosti nezbytné pro práci při dlouhých cestách, jako je výsuvný stoleček, bezdrátová nabíječka nebo spousta USB portů.
Takřka všechny funkce lze ovládat dotykovými ovladači připomínajícími iPhony. Audiosystém, teplota, kvalita vzduchu, osvětlení. Vše máte ve svých rukou.
Tyto vlastnosti v kombinaci s cenovkou čtyři miliony korun činí z VIP „elema“ nejen nejdražší MPV na tuzemském trhu, ale zároveň produkt pro velmi omezenou skupinu zákazníků.
Pokud se však pro něj rozhodnete, nezapomeňte rovněž vypsat výběrko na osobního řidiče. Bez něj totiž tenhle epesní taxík nedává ve firemní garáži absolutně žádný smysl.