Ach, ta ředitelská dilemata. Budete se jako správní CEO vozit v tradiční limuzíně, ostrém elektrickém sporťáku, luxusním tanku, nebo v italském SUV, které rozbuší i srdce českého šéfa? Abyste to měli jednodušší, vyzkoušeli jsme rozmanité možnosti za vás.
Jako správní high-flyers jsme se rozhodli ředitelskou flotilu aut vyfotit rovnou na ranveji. A ne jen tak ledajaké – na vzletové dráze nejmenšího (a taky nejhezčího) mezinárodního letiště v Česku, na ranveji v Karlových Varech.
Alfa Romeo Stelvio QV
Testoval: Šéfredaktor Petr Šimůnek
Tohle je auto pro CEO, board membera či majitele s povolením žít bohatý život. No a než budu pokračovat, jeden disclaimer – autor těchto řádek propadl kultu cuore sportivo už před mnoha a mnoha lety a kromě prvního a druhého už každé další jeho auto neslo logo s hadem a křížem. It’s Amore.
Alfa Romeo není zcela jistě typické korporátní auto, ale i tahle vášnivá značka má svůj Fleet & Business program a nabídku leasingů. A tohle auto je la più bella bestia, to nejlepší, co má dneska automobilka z Milána v nabídce. Model Stelvio v nejvyšší verzi Quadrifoglio Verde, zkráceně QV, je nejrychlejší sériová Alfa dneška.
Aby taky ne, její motor s dvěma turby, šesti válci a objemem 2,9 litru vyvinuli a vyladili pro Alfu v sesterské automobilce Ferrari. Odvodili jej od osmiválce z Maranella a Stelvio QV má díky tomu 382 kilowattů neboli 512 ďábelsky zapřažených koní.
Může to být tedy supersilné a supersportovní auto – v módu Race je tohle SUV ready předjíždět ty nejsilnější sporťáky i na okruhu. Ale může to být i nabušené, a přesto superpohodlné auto na každý den – a taky že je. Má totiž naprosto fantastický podvozek a vynikající jízdní vlastnosti.
Alfa Romeo Stelvio QV
MOTOR: 2.9 V6 BI-TURBO
VÝKON: 382 KW
ZRYCHLENÍ Z 0 NA 100 KM/H: 3,8 S
MAXIMÁLNÍ RYCHLOST: 285 KM/H
PRŮMĚRNÁ SPOTŘEBA: 11,8 L / 100 KM
CENA TESTOVANÉHO VOZU: 2 551 000 KČ
Tohle auto drží na silnici jako přibité, není přitom nijak přehnaně tvrdé či strnulé. Poradí si s malostranskými kostkami i zatáčkami z Varů do Mariánských Lázní. Ne nadarmo je v nejrůznějších testech opěvováno buď jako úplně nejlepší sportovní SUV na světě, nebo jedno ze tří nejlepších.
Přímými konkurenty v téhle velikosti jsou Porsche Macan GTS nebo Jaguar F-Pace SVR, možná Aston Martin DBX a tím to končí. Nikdo další se s touhle Alfou pro šéfy s barevnou a vášnivou duší měřit nemůže. Nečekejte ale nijak velký kufr, ten prostě v Miláně neplánují.
Alfa Romeo Stelvio QV zároveň míří do cílové rovinky. Příští rok ji vystřídá nový model, podle všeho zaměřený především na elektromobilitu. Takže teď je ta chvíle, kdy italského dravce ulovit – mimořádně vyzrálé auto má pořád dost vysokou, ale s blížícím se odjezdem taky čím dál výhodnější cenovku.
Začíná na 2,3 milionu korun, bez DPH se tak vejde do odpisového limitu. S přidanou nadstandardní výbavou se může šplhat přes 2,5 milionu, ale možná poslední rok přinese cenově lepší nabídku. V každém případě, čas na objednání se povážlivě krátí.
A to třeba i pro o polovinu slabší verzi Veloce s 280 koňmi a cenovkou pro nabité auto kolem 1,8 milionu korun.
BMW 750e
Testoval: Redaktor Ondřej Kinkor
Už to asi znáte taky. Povinný ESG report. Jakmile jeho autor někde ve firmě vyčmuchá osobní auto s šesti a nedejbože ještě víc válci, je zle.
Nepomůže, že tvrdě vydřenou firemní limuzínu, která přesně do této kategorie spadá, poslední dva roky radši dobrovolně parkujete v té nejodlehlejší temné části garáže, kam je to od výtahu čtvrt kilometru a kde zářivky jen občas probliknou, a ještě tak podivně bzučí…