Místo několika stovek korun zcela zdarma.
Veleúspěšná česká hra Kingdom Come: Deliverance, za níž stojí loni prodané studio Warhorse, je do čtvrtka bezplatně k dostání v internetovém obchodě Epic Games Store. Co se za tímto krokem skrývá?
Epic Games rozdává hry, jež běžně zdarma nejsou, už více než rok – podle oborových webů jde o krok, kterým si společnost zlepšuje mezi hráči částečně pošramocené PR. Zakladatel studia Warhorse Daniel Vávra říká, že jde o byznysovou strategii, kterou si Epic – jakžto vývojář populární hry Fortnite – může dovolit a pomocí které se pokouší nabourat pozici největší distribuční platformy Steam.
„Na Fortnite vydělal Epic strašně moc peněz a udělali vlastní store, což dnes chce každý. Jenže aby rozbili monopol Steamu, musí nabízet nějakou konkurenční výhodu, a tak dávají hry zadarmo, aby se jim hlásili noví uživatelé,“ komentuje situaci Vávra.
Podle něj však tohle špičkování v konečném důsledku vede k tomu, že jsou někteří hráči frustrovaní. „Místo jednoho účtu musí mít účtů, předplatných a klientů asi pět, aby mohli hrát všechny hry,“ dodává Vávra s tím, že on sám má Steam, Uplay, Gog, Epic, Xbox Pass a celou řadu dalších.
Marketingový šéf Warhorsu Jiří Rýdl podotýká, že v tomto konkrétním případě jde především o symbolickou oslavu druhých narozenin – úspěšná středověká hra měla premiéru právě v únoru roku 2018.
„Na jednu stranu jsme chtěli potěšit naše fanoušky, kterým jsme nabízeli minimálně padesátiprocentní slevy na dodatečný obsah. Zároveň jsme tímto oslovili váhavé střelce, kteří o hře slyšeli, ale nevědí, zda je pro ně vhodná, zda není moc náročná či nudná,“ tvrdí Rýdl a dodává, že první ohlasy „prvohráčů“ jsou pozitivní.
Herní studio Warhorse koupil loni herní vydavatel THQ Nordic za 1,1 miliardy korun.