Před dvěma roky opustila Terezie Trusinová vedoucí post v rodinné firmě Timo. Teď, v 51 letech, se pouští do byznysu znovu. Začíná od nuly a pod svou vlastní módní značkou představuje kolekci odvážných plavek. A má jasný cíl – do pěti let dosáhnout obratu sto milionů korun. 

Odešla, aby se mohla znovu vrátit. Sama a se značkou, které propůjčila své jméno. S nápady, kterým nebude stát nic v cestě, a s firmou, v níž bude svým pánem. A hlavně, jak sama říká, s určitým posláním. „Je mou povinností dělat českou ženu krásnou,“ vysvětluje mi Terezie Trusinová, když spolu sedíme u sklenky prosecca v Café Louvre.

Ženské křivky zná dokonale, od roku 2007 byla generální ředitelkou firmy Timo, která se specializuje na spodní prádlo. Když před třemi lety cítila potřebu změny, rozhodla se z Tima odejít. „Se sestrou jsme měly rozdílné názory na další fungování firmy,“ podotýká Terezie. Svůj podíl sestře prodala a přemýšlela, co dál.

„Manžela mám v Americe, syny už velké. Nabízelo se, že odejdu za mužem, jenže já jsem člověk, který nevydrží nic nedělat. Takže jsem ze začátku pomáhala mladým lidem s různými startupy a zjistila, že potřebuji dělat něco svého,“ popisuje.

Pracovní nabídku dostala v Itálii, tu ale odmítla a místo toho se spojila s Pierrou, tamní návrhářkou, která Terezii požádala, zda by jí nepomohla s kolekcemi, na kterých pracovala pro velké módní domy.

„Nakonec jsem začala zjišťovat, co by to znamenalo, kdybych si chtěla udělat kolekci vlastní, co k tomu potřebuji. No a slovo dalo slovo, pět měsíců jsme na ní pracovali a teď nastal bod zlomu, v červnu jsem ji uvedla do prodeje v Česku. Chci tak začít budovat něco nového, pod značkou Terezie Trusinová, pod svým vlastním jménem, které je to nejcennější, co mám,“ zdůrazňuje.

Forbes Digital Premium