Když kolem vás nová Škoda Superb projede, na zadek vás neposadí. Na druhou stranu čtvrtá generace splňuje asi všechno, co od ní její typický zákazník v podobě manažera s rodinou nebo vyššího státního úředníka chce. A kufr… kufr je zase větší. Takže úspěch zaručen.

Česká Škoda Superb. Bývalo. Papírově možná ano, ale v reálu tenhle příběh a tohle slovní spojení končí. Výroba vlajkové lodi automobilky se i přes křik odborářů přesunula z Česka na Slovensko, odkud pak většina superbů míří do země, kde se jich dlouhodobě prodá nejvíc, tedy do Německa.

Dobře, vývoj společně s novým Volkswagenem Passat probíhal v Česku, ale tím tak nějak končíme. Byl to právě superb, který ve Škodovce přesunem z Kvasin do Bratislavy odstartoval kulový blesk.

Kvasiny pak dostanou octavii a vyprázdněná Mladá Boleslav už začala montovat nový elektromobil. Nejdřív jeden, o kterém víme, že se bude jmenovat Elroq. Časem přibudou další. Tolik automobilové nacionalistické okénko, ale co už.

Ve světě, kde si objednáte americké auto a přivezou vám ho z Číny, je to vlastně jedno. On i ten superb nakonec vznikal v ukrajinském Solomonovu, indickém Aurangábádu i čínském Nan-ťingu. A sbíral ceny.

V řadě zemí byl vyhlášen autem roku, britský Top Gear jeho druhou generaci vyhlásil luxusním autem roku, vyhrál ve čtenářské anketě německého motoristického časopisu Auto, Motor und Sport v kategorii Nejlepší importovaný vůz a získal i cenu Red Dot Award za povedený produktový design.

Forbes Digital Premium

Chcete číst dál? Tento článek je součástí sekce Forbes Premium

Pořiďte si exkluzivní čtení už od 139 Kč měsíčně! Bez limitů a kdykoliv.