Obrovské ambice a nové pojetí značky. Vypadá to, že devětadvacetiletý Alexandre Arnault, který se nyní dostal do vedení klenotnického domu Tiffany, nechce pokračovat v zajetých konvencích. Ano, Audrey Hepburn snídající před výlohou newyorského butiku je sice ikonický moment pro tuto firmu, ale nemůžeme žít pouze minulostí.
Otec Alexandreho Arnaulta Bernard připojil Tiffany do svého konglomerátu LVMH za částku 15,8 miliardy dolarů a jednalo se zatím o největší akvizici impéria, které je známé pro své luxusní zboží. Šlo o strategické rozhodnutí, kdy rodina Arnaultů chtěla zvýšit objem prodeje svých šperků.
Před akvizicí klenotnického domu činily prodeje Tiffanyho šperků pouhých osm procent LVMH, což je pro představu podobný objem jako prodej Louis Vuitton kabelek nebo modelu saka Dior Bar.
Proč jeden z nejikoničtějších klenotnických domů, který má dokonce vlastní barvu – Tiffany Blue –, kývl na nabídku od Arnaultů? Za vším stojí zisky, které od roku 2014 stagnovaly. Okolo roku 2019 činily 4,4 miliardy dolarů. Značka také rozhodně nepůsobila, že drží prst na tepu doby. Spíš že oprašuje stále svůj lesk. Což ve stále rychlejším módním světě rozhodně nestačí.
Bernard Arnault očekává od svého syna Alexandreho, že přitáhne k Tiffanymu své vrstevníky. Arnault mladší není jen „povoláním syn“, působil předtím pro značku Rimowa, kde například uvedl na trh spolupráci s jedním z nejpopulárnějším návrhářů Virgilem Ablohem.
Být cool a svěží chce Arnault junior i v rámci své své role. Například v červenci loňského roku představil kampaň, která měla cílit na generaci Z. Slogan nesl název „Not Your Mother’s Tiffany“, tedy „toto není ten Tiffany, kterého nosí vaše matka“. A ačkoli se Alexandre Arnault dušoval, že netouží být kontroverzní, na sociálních sítích sklidila kampaň značně kritické komentáře.
O Tiffany se také znovu mluvilo v souvislosti s další reklamou, tentokrát zde hlavní role patřily Beyoncé a jejímu manželovi Jay-Z. Na pozadí vizuálu s touto hudební superdvojicí visel obraz od malíře Jeana-Michela Basquiata, který Tiffany nedávno zakoupilo. Na krku Beyoncé se houpe obří diamant, který Charles Lewis Tiffany získal v roce 1878 a dnes má hodnotu třicet milionů dolarů.
Arnault mladší také najal nové ambasadory: čínsko-americkou lyžařku Eileen Gu, herečku Anyu Taylor-Joy a modelku Hailey Bieber. Pro mnohé byla překvapující také spolupráce se streetovou značkou Supreme, která už předtím strhla lavinu zájmu, když uvedla kolaboraci s Louis Vuittonem.
Alexandre Arnault chce, aby se zákazníci Tiffany naučili nosit drahé šperky k džínám, tričkům a teplákům. Nebrali je jako klenoty do společnosti, ale pro život. Arnault ale není žádným žabařem, který by jedním dechem chtěl smést bohatou historii Tiffanyho klenotnického domu ze stolu. Uctí ji výstava, která se v londýnské Saatchi Gallery otevře v červnu a názorně ukáže celý příběh této legendární značky.
Skutečně revolučním krokem by bylo rozšířit značku Tiffany o nový segment. Šeptá se o kolekci oblečení, ale Alexandre Arnault zůstává v tomto směru zatím tajemný. V rozhovoru pro Financial Times sice nastínil, že chce, aby se klenotnický dům posunul směrem k lifestylu, ale jedním dechem dodal, že konglomerát LVMH je už s ohledem na módu silným hráčem.
Shovívavého přístupu od svého otce se ale Alexandre Arnault pravděpodobně nedočká. Očekávání jsou, že pod jeho vedením se Tiffanymu začne fantasticky dařit. Pokud budou následující léta úspěšná jako rok 2021, mohla by značka do roku 2023 vydělávat místo 4,32 miliardy dolarů až 6,46 miliardy, čímž by dohnala lídra segmentu – klenotnický dům Cartier.
Na přístupu Alexandre Arnaulta se ukazuje, že svěžest a ochota vnímat určitý zeitgeist je perfektní způsob, jak spojit tradici a současnost.