Tenhle stylový společník vás bude bavit od první chvíle, co se k němu přiblížíte. Odemknete ho jen tím, že ucítí váš telefon, a pak už se rozehraje show světel, zvuků, animací. Jednodušší to být nemůže: nové čistě elektrické Mini se ovládá jako motokára a chytrý telefon v jednom. Hey, Mini, vyrážíme!

Má na sobě tmavé zvonáče a s šibalským úsměvem pózuje u svého šalvějově zeleného Austinu Mini. Tahle fotka Paula McCartneyho půvabně ztělesňuje rebelské šedesátky. A má v sobě ještě větší symboliku.

Když před 65 lety britský konstruktér řeckého původu Alec Issigonis navrhl malé auto s převratnou konstrukcí „vše vepředu“, přesně se trefil do potřeb doby. Velká Británie pociťovala po suezské krizi obrovský nedostatek paliva a úsporné Mini s náhonem předních kol, motorem i převodovkou pod přední kapotou se stalo prodejním trhákem.

Všichni to malé auto chtěli. Měli ho nejen slavní Brouci, ale i modelka Twiggy, Enzo Ferrari nebo Steve McQueen. Vyrábělo se až do přelomu milénia, kdy značku převzalo BMW a posunulo ji do nové éry. A ta je dnes už plně elektrická a bezemisní, jak dokazuje pátá generace vozu, kterou automobilka uvedla v polovině května.

Právě odkaz ke kořenům je, co se vzhledu týče, nepřehlédnutelný: designéři pracovali s vizuálním trojdílným rozdělením kapoty, ikonickými kruhovými světlomety, výraznou mřížkou chladiče, celoplošnými okny i kontrastní střechou. Všechno je ale minimalističtější, atletičtější.

„Používáme pojem charismatická jednoduchost, chceme podtrhnout čistotu a současnou městskou orientaci modelu. Vizuálně necháváme jen to nejnutnější, chybějí lemy blatníků i klasické boční prahy, kliky dveří jsou zapuštěné,“ popisuje Natalie Gensberger, která má design na starosti.

Charakteristický vzhled Mini trochu ztrácí zezadu, kdy se linky slévají v jednu plochu a auto je skoro zaměnitelné s obdobnými modely jiných značek. Jistotou zůstávají zadní světla ve tvaru britské vlajky. Jen co nastartujete, začne auto připomínat lunapark.

Forbes Digital Premium

Chcete číst dál? Tento článek je součástí sekce Forbes Premium

Pořiďte si exkluzivní čtení už od 139 Kč měsíčně! Bez limitů a kdykoliv.