Sedm let po svém založení směřuje Slevomat do zahraničních rukou. První ze slevových portálů v Česku kupuje britská skupina Secret Escapes, a to společně s agregátorem slev Skrz.cz a slovenským portálem Zlavomat.sk, přičemž ve všech zmíněných firmách získává stoprocentní podíl.
Za kolik Britové Slevomat od dosavadních vlastníků – investičních skupin Miton, Enern a In-Bridge – koupili, není oficiálně známo, podle informací Forbesu jde o cenu lehce přesahující 1,5 miliardy korun. Po prodeji Mall.cz a Invia jde o historicky největší transakci v českém e-commerce.
Čtěte také: Zakladatel Slevomatu Čupr: Jak jsem vydělal svůj první milion
„Máme radost, že se nám podařilo jako partnera získat právě globálního hráče Secret Escapes, což je, myslím, i pro týmy ve všech firmách velká příležitost. Slevomat je díky týmu Marie Chytilové skvěle vedená a finančně zdravá firma se silným tržním postavením, takže o něj byl dlouhodobě velký zájem,“ okomentoval prodej Tomáš Matějček, partner investiční skupiny Miton.
Marie Chytilová, CEO Slevomatu
Secret Escapes není v Česku příliš známé jméno, ale ve světě jde o jednoho z předních internetových prodejců luxusních dovolených. Svým 42 milionům členů nabízí slevy ve vybraných čtyř- a pětihvězdičkových hotelech. Skupina operuje na 21 trzích v Evropě, Severní Americe a Asii a má v zádech kapitál od významných fondů jako Google Ventures nebo Index Ventures.
„Prodej Secret Escapes je pro nás nejlepší možná varianta, která mohla nastat,“ prohlásila Chytilová pro Forbes. „Jsme inspirativní portál nabízející zážitkové cestování, což krásně rezonuje se strategií nového vlastníka. Pro nás je to super příležitost podívat se na nové trhy a sdílet technologické i marketingové znalosti.“
Čtěte také: Posilujte, bude se vám líp pracovat i žít, radí šéfka Slevomatu
Slevomat založil v roce 2010 Tomáš Čupr. Poté do firmy vstoupily investiční skupiny Miton (v době prodeje měl většinový podíl 55,5 %), Enern (36 %, společně s Tomášem Čuprem) a In-Bridge (8,5 %).
„Je to fantastický úspěch pro všechny akcionáře a management firmy. Málokdy se stane, že se sejde tolik kvalitních lidí nad jednou firmou a vybudují tak skvělý příběh. Myslím, že ze všech stran všechno krásně zapadlo do sebe,“ říká k transakci Tomáš Čupr. „To, že se na takové transakci můžeme podílet, je zejména zásluha současného managementu firmy.“
Zakladatel Slevomatu Tomáš Čupr. Foto: Jiří Turek
Slevomat má denní návštěvnost mezi 200 až 300 tisíci uživateli a loni zprostředkoval zážitky a služby za téměř dvě miliardy korun.
„Věděli jsme, že tu existuje obrovský potenciál pro podnikání v oblasti cestování. Akvizice Slevomatu nám pomůže urychlit růst v regionu,“ uvedl Alex Saint, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Secret Escapes.