Aktuální trojka a čtyřka na trhu s donáškou potravin vytvářejí společný podnik. Důvodem je snaha být silnější na trhu, který sice rychle roste a má pravděpodobně skvělou budoucnost, zároveň na něm ovšem investoři zatím přicházejí o peníze. Košík.cz a Koloniál.cz proto spojují své síly.
Detaily obchodu firmy ještě oficiálně neoznámily, jednou z variant bylo vytvoření společného podniku 50 : 50 s tím, že financování by převzala strana Mall Group v čele s Jakubem Havrlantem, která dosud ovládala Koloniál.cz.
Z nového spojení by mohla být naopak zachována jen značka Košík.cz, kterou buduje Jakub Šulta s investory Josefem Kollerem (dříve Auto Kelly) a Pavlem Bouškou (majitel firmy Vafo Praha, která vyrábí také krmivo pro psy značky Brit). Vedle toho za Jakubem Havrlantem stojí peníze českých a slovenských miliardářů – Petra Kellnera, Daniela Křetínského a Patrika Tkáče.
Investory do e-shopů s potravinami stál doposud jejich rozvoj a provoz stovky milionů korun a všichni hráči na trhu – tedy Rohlík, Tesco, Košík i Koloniál – na něm měsíčně pálí až 10 milionů korun. Někdo víc, někdo míň, ale do zisku nedokázal svůj byznys otočit nikdo.
Úspěch je funkcí velikosti – a to jak samotného obchodu, tak průměrné útraty zákazníka a především ceny za dopravu. Proto probíhá snaha o spojování. Obzvlášť za situace, kdy letos plánuje otevřít vlastní e-shop diskontní řetězec Lidl, zatím sice jen pro spotřební zboží, ale nikdo z hráčů na trhu si není jistý, zda časem nezačne také s donáškou potravin.
Češi každý rok utratí za potraviny téměř 500 miliard korun, byť nákupy přes internet z toho zatím tvoří jen necelá dvě procenta. Investoři sázejí na to, že se tento poměr výrazně změní ve prospěch onlinu, a teď bojují o podíl na současném, a tedy i budoucím trhu. A to stojí hodně peněz. Určitě více, než si zpočátku uvědomovali.
Velkou analýzu trhu s donáškou potravin čtěte v novém Forbesu, který vychází tento týden!