Pět minut od pražského Letiště Václava Havla vzniká nákupní centrum, které má ambici přiblížit Česko z hlediska dostupnosti luxusního zboží zemím jako Itálie, Španělsko či Francie. Právě v jejich metropolích vedle proslulých ulic plných luxusních módních značek běžně fungují také rozsáhlá outletová centra, která zákazníkům nabízejí luxus za dostupnější cenu.
Koncept s názvem Prague The Style Outlets chce už napřesrok v Praze na více než 20 tisících čtverečních metrech otevřít více než stovku obchodů těch nejluxusnějších světových značek. A majitelé mají velké plány.
Za luxusním outletem stojí český a španělský investor. Joint venture na projektu, jehož uvedení do provozu je naplánováno na podzim 2017, bylo uzavřeno mezi českou společností The Prague Outlet a jedním z nejsilnějších evropských developerů, španělskou realitní společností Neinver. Mezinárodní společnost s více než pětačtyřicetiletou tradicí se tak stala nejen provozovatelem centra, ale i akcionářem společnosti. Na české straně projekt patří do portfolia investiční skupiny Kaprain Holdings českého finančníka Karla Pražáka.
Český investor hrubou stavbu zakoupil na konci roku 2013, jednání s realitním gigantem Neinver, který po Evropě provozuje a řídí už 24 podobných obchodních center, pak trvala téměř celý uplynulý rok. Partnerství bylo uzavřeno letos v létě.
Sebastian Sommer a Martin Kubišta
Partneři plánují do projektu Prague The Style Outlets společně investovat více než miliardu korun. Nejde přitom jen o investice směřující do interiéru a exteriéru ambiciózního nákupního objektu, ale také do vzdálenější infrastruktury, třeba do výstavby nového sjezdu z dálnice D7, sdílené s Letištěm Václava Havla.
Letiště je ostatně partnery projektu považováno za naprosto klíčového souseda, s kterým plánují vytvořit řadu společných projektů. Jak uvedl Sebastian Sommer, ředitel pro rozvoj společnosti Neinver, právě provázání s velkými letišti tato společnost využívá i jinde v Evropě.
„Máme řadu plánů, které chceme s Letištěm Václava Havla rozvíjet – jeho propojení s outletem autobusy, sdílení informací o příletech a odletech, společné marketingové kampaně, věrnostní programy a další,“ říká Sommer. „Chceme při tom využít jak naší zkušenosti z rozvoje outletových nemovitostí poblíž jiných evropských letišť, tak společné snahy přivést další zákazníky do obou destinací. Ze zkušenosti víme, že obě funkce se obchodně doplňují a v případě efektivní spolupráce může jedna podporovat druhou.“
Velkorysé jsou i architektonické plány nákupního centra. Jeho interiér má totiž co možná nejautentičtěji evokovat atmosféru ulic pražského centra, historické uličky, plácky a zákoutí Starého Města.
„Při návrhu i provedení prostor vycházíme ze skutečných poměrů a měřítek pražských ulic s požadavkem na maximální přesnost a provedení. Nezvolili jsme cestu ani nejlevnější, ani nejrychlejší, ale takovou, kterou dosáhneme odpovídajícího výsledku. Praha sama o sobě je nevyčerpatelným zdrojem inspirace jak pro místní návštěvníky, tak i pro turisty. Bylo by chybou něco z pražských témat při vzniku dominantní pražské retailové adresy nevyužít. Samozřejmě máme při tomto snažení ambici zasáhnout outletový a retailový nemovitostní trh obecně, o něco takového se dosud nikdo nepokusil,“ tvrdí Martin Kubišta, zástupce českého partnera projektu.
Do dalších dvou až čtyř let by se přitom podle něj projekt Prague The Style Outlets měl rozrůst o dalších deset tisíc čtverečních metrů.