Výběr nejvlivnějších Čechů na sociálních sítích sestavujeme ve Forbesu už počtvrté, ale nikdy s ním ještě tak silně nezahýbaly aktuální události.
Za posledních několik měsíců do něj pandemie koronaviru vynesla nováčky, kteří měli jednu dobrou kampaň, jeden nápad, jeden silný názor. Příkladem za všechny budiž Petr Ludwig, jehož roušková osvěta měla milionový dosah.
Koronavirus však přitáhl pozornost i k veteránům, jako je třeba čtyřiadvacetiletý Karel Kovář, který coby „Kovy“ dokáže snadno vysvětlit složité problémy a dostat je k širokému publiku.
Jeho názorové agendy, ale i lifestylového backgroundu využívají pochopitelně jednak nadnárodní komerční giganty, ale i úzce zaměřené instituce jako Velitelství kybernetických sil a informačních operací (ne, vážně jsme se právě neteleportovali do světa Star Wars), které v rámci osvěty sdílelo třeba jeho video týkající se chytré karantény.
V mixu výše zmíněných najdete také stálice, sportovní hvězdy a celebrity, jakými jsou Leoš Mareš nebo Jaromír Jágr, ale i co do publika raketově rostoucí osobnosti typu Moniky Bagárové či Kristíny Nemčkové.
Jsou to influenceři a byznysmeni sociálních sítí v jednom, kteří prostřednictvím fotek a krátkých videí dokážou měsíčně vydělat statisíce korun.