Znáte to. Najít něčí e-mail může být docela oříšek a žádné online Zlaté stránky pro e-mailové adresy neexistují. Vzhledem k tomu, kolik spamu a další otravné nevyžádané pošty denně dostáváme, se není co divit, že leckdo záměrně svou e-mailovou adresu na síti nevyvěšuje.

Pro lidi z marketingu nebo podnikatele to ale může být docela překážka. Existuje totiž nespočet legitimních důvodů, proč se můžete snažit vypátrat něčí e-mailovou adresu:

  • Abyste mohli kontaktovat editory nebo správce webu kvůli navazování reklamních vztahů (tzv. guest posting, tj. publikování tematicky příbuzných článků jako host nebo vzájemná podpora typu cross promotions).
  • Abyste navázali kontakt s lidmi ovlivňujícími dané odvětví.
  • Abyste našli kontaktní informace pro potenciální klienty nebo kupce.
  • Abyste získali žurnalistický kontakt kvůli PR nebo produktové kampani.

Takže, co s tím? Tento článek nabízí osm strategií, jak jakýkoli e-mail najít. Nemůžeme vám sice zaručit, že to bude fungovat pokaždé, ale jsou to nejlepší cesty k získání potřebných informací.

  1. Spusťte sérii základních hledání v Googlu

Nejzákladnější (a někdy nejúčinnější) vyhledávací strategie, jak zjistit něčí adresu, je googlování. Zkuste následující varianty: „jméno příjmení“ e-mail nebo „jméno příjmení“ zavináč nebo „jméno příjmení“ kontakt. Hledání typu site:názevdomény.cz/com + „jméno příjmení“ (vyjedou všechny webové stránky na doméně, které obsahují jméno osoby) nebo zadejte site:názevdomény.cz/com + jméno@názevdomény.com (sem napište jakoukoliv e-mailovou adresu, o níž si myslíte, že by tak mohla vypadat, a uvidíte, co vám vyjede).

2. Odvozujte podle jiných e-mailů téže společnosti

Mnoho společností a médií používá pro své e-mailové adresy tentýž formát, například „iniciálakřestníhojménapříjmení@doména.cz“ (jkovar@doména.cz). Znáte-li nebo si zjistíte e-mail kohokoli jiného z téže společnosti, je pravděpodobné, že i další adresy budou sestaveny podle stejných kritérií.

  1. Hledejte na webu Whois a najděte majitele webu

Vyhledáváním na Whois můžete získat zevrubnější kontaktní informace, než si většina lidí uvědomuje. Lidé sice možná nechtějí dávat na své stránky osobní e-mail, ale záznam Whois často najde e-mailovou adresu použitou k registraci domény.

  1. Použijte Rapportive, ať za vás absolvuje proces pokusu a omylu

Občas se ukáže, že nejlepší je pěkně staromódně hádat. Rapportive je bezplatný gmailový nástroj, který tento proces pokusu a omylu zautomatizuje. Jak to funguje: Nainstalujete si Rapportive a potom vytvoříte nový e-mail s adresou, kterou podle vašeho odhadu hledaná osoba má. Rapportive prozkoumá web, aby našel informaci, která se k této e-mailové adrese pojí. Jestli jste hádali správně, v rámci vašeho gmailového účtu se zobrazí účet LinkedIn hledaného člověka, jeho Twitter, pracovní pozice a jméno na Skypu.

  1. Použijte Pipl, ať najde, co umí

pipl-sample

Pipl sám sebe označuje za nejúplnější vyhledávací nástroj osob na webu. Na rozdíl od Googlu a dalších velkých vyhledávačů zkoumá Pipl takzvaný neviditelný web, aby získal kontaktní informace nedohledatelné jinde. Jako bonus řadí získané informace do přehledných profilů, které často obsahují platné kontaktní údaje.

  1. Požádejte společný kontakt z LinkedInu, aby vás představil nebo zkontaktoval

Někdy sice může zabrat e-mail naslepo, nicméně osobní doporučení nebo představení může zvýšit vaši naději na úspěch a pomůže vám nastolit základní úroveň důvěry. Což může mít vliv na uzavírání smluv i způsob, jakým vás protějšek vnímá; víte například, že B2B obchodníci mají pětkrát větší tendenci uzavřít smlouvu, pokud jim jejich protějšek představí společný kontakt? Nepodceňujte sílu doporučení a požádejte váš společný kontakt, aby vás představil na LinkedInu nebo e-mailem.

  1. Použijte Email Permutator z webu distilled.net, aby odhadl adresu za vás

distilled-email-permutator

Na webu distilled.net dali dohromady fantastický dokument, který sestaví veškeré e-mailové variace, jaké může člověk mít. Zadejte jméno a doménu a získáte seznam nejpravděpodobnějších e-mailových adres zadané osoby.

  1. Najměte si virtuálního asistenta, aby získal informaci ručně

Ve chvíli, kdy potřebujete najednou přístup k velkému množství e-mailových adres, třeba když chcete oslovit média kvůli uvádění nového produktu, bude asi nejlepší, když úkol zadáte. Vyvěšte svůj projekt na weby jako Elance nebo Upwork (někdejší oDesk), a přenechte hledání zkušenému virtuálnímu asistentovi.

Závěrečné úvahy

Oslovení e-mailem může být účinnou strategií jak navázat kontakt s novináři i dalšími vlivovými hráči v odvětví, které vás zajímá. Může vyústit i do dvakrát větší návratnosti investice než obvolávání potenciálních zákazníků naslepo. Stojí-li mezi vámi a úspěšným zásahem jen e-mailová adresa, snad vám tyto strategie pomohou.

Autor: Jayson DeMers