Česko-americký datový startup Manta, který Forbes letos zařadil mezi desítku nejnadějnějších počinů v rámci Startupu roku, hlásí čerstvou investici ve výši 13 milionů dolarů, tedy přes 297 milionů korun.
Kolo vedl jeden z nejstarších amerických venture kapitálových fondů Bessemer Venture Partners, mezi jehož investicemi historicky nalezneme LinkedIn, Shopify, Pinterest či Twilio.
K němu se mimo další připojili i čeští Credo Ventures, kteří do startupu poprvé investovali už před dvěma lety.
Manta vyrábí nástroj pro sledování datových toků v systémech velkých firem a poskytuje kompletní přehled o tom, odkud a kam data tečou a jak se po cestě mění. Celá platforma je navíc plně automatizovaná a koncipovaná tak, aby poskytla vhled každému na individuální úrovni znalostí.
„Jeden z velkých problémů datového managementu je manuální přístup k neustále se opakujícím úkolům, které vykonávají chytří a schopní lidé. Jejich talent a znalosti lze lépe využít u problémů, které automatizovat nejde,“ tvrdí zakladatel a CEO Tomáš Krátký (na úvodní fotografii).
Startup byznysově cílí na velké korporace, převážně ve finančním, telekomunikačním a zdravotním sektoru, přičemž jeho produkt už využívají firmy jako Comcast, OBI nebo Komerční banka.
„Data jsou pro organizaci jedním z nejcennějších zdrojů. Zároveň je to i zdroj, ke kterému je často přistupováno špatně, což práci s daty zdržuje a prodražuje,“ říká partner v Bessemer Venture Partners Alex Ferrara, podle nějž Manta poskytuje na řadu podobných problémů řešení.
„Jsme přesvědčeni, že Tomáš a jeho tým mají schopnosti a nadšení potřebné pro to, aby se jejich vize o změně standardů datového managementu naplnila,“ dodává Aleš Duchač z Credo Ventures.