David Procházka stojí ve svých 26 letech za českou internetovou platformou Donio, přes niž se k potřebným dostalo už téměř 100 milionů korun. Během koronakrize se přes ni za necelý den vybralo 14 milionů korun na rozjetí výroby plicních ventilátorů CoroVent. Zároveň na ní odstartovaly a beží sbírky i pro matky samoživitelky či pro řadu kulturních institucí.
„V šestnácti letech jsem se v lékárně setkal se situací, kdy paní s malou holčičkou ve frontě přede potřebovala zaplatit léky, ale nevyšly jí peníze. Já jsem jí potřebnou částku doplatil a měl z toho naprosto skvělý pocit. Řekl jsem si, že ho chci zažívat častěji. Tam někde se pokládaly základy Donia,“ říká v podcastu ze série Forbes 30 pod 30 David Procházka.
Proč David Procházka seknul s dobře fungujícím byznysem? Do jaké míry je v dobročinnosti egoismus? Jaký je rozdíl mezi budováním normální firmy a budováním dárcovské platformy? A proč Češi nepřispívají pravidelně? Poslechněte si celý podcast.