Dálnice v Česku budí vášně. Další z vln emocí se zvedla, když v polovině února ministr dopravy podepsal smlouvu s francouzským konsorciem DIVia na dostavbu necelých 32 kilometrů dálnice D4 mezi Háji a Miroticemi. Proč? Protože jde v Česku o první projekt, který bude financovaný formou PPP, tedy jako spolupráce mezi státem a soukromou firmou.
„Na Západě se touhle formou financuje velká část infrastruktury, zdaleka nejde jenom o dálnice. To, že my si tohle téma teď poprvé zkoušíme, znamená, že jenom začínáme dohánět něco, co už v zahraničí dávno úspěšně existuje,“ říká Jan Brázda, partner poradenské společnosti PwC a odborník na veřejný sektor a financování infrastruktury.
Jeho partnerem při debatě o PPP projektech byl v našem Forbes studiu Jan Troják, ředitel projektového financování ČSOB. Oba manažeři mají s PPP projekty bezmála 15leté zkušenosti ze zahraničí a teď se o jejich výhodnosti snaží přesvědčit Česko.
Jak PPP financování probíhá? Na jaké projekty se dá do budoucna využít a co to může přinést? Jaká jsou jeho negativa? Poslechněte si celý díl Forbes BrandVoice podcastu.