Socialbakers, jeden z nejúspěšnějších českých startupů, se posouvá do dalšího stadia svého vývoje. Dosavadní CEO a zakladatel Jan Řežáb se rozhodl posunout výš na pozici executive chairman, což by se do češtiny dalo přeložit jako výkonný prezident.
Novým CEO se stává Robert Lang – nejde o bývalého hokejistu a vítěze z Nagana, nýbrž o zkušeného byznysmena a doposud vysoce postaveného manažera společnosti Criteo, která se zabývá digitálním výkonnostním marketingem. Lang měl v poslední době v Criteu na starosti růst na nových trzích od Skandinávie po Latinskou Ameriku.
V Socialbakers ho čeká nová úloha: dovést nadějnou firmu do „nové fáze mezinárodní expanze a vývoje produktu“. „Jsem nadšený, že se můžu přidat ke společnosti, která nastavila globální standard měření sociálních sítí po celém světě. Jsem pyšný na to, že jsem součástí takto ambiciózní společnosti, a věřím, že jí pomohu v jejím dalším růstu,“ říká Lang o společnosti, která má více než 300 zaměstnanců a přes tři tisíce klientů. Patří mezi ně známé značky Nestlé, Samsung, Lenovo či L’Oréal.
Osmadvacetiletý Řežáb, tvář z obálky únorového Forbesu a člen globálního talentového žebříčku 30 pod 30, založil Socialbakers v roce 2009. Dnes měří více než osm milionů profilů firem a organizací na nejvýznamnějších sociálních sítích od Facebooku přes Twitter po ruskou síť VKontakte. Za poslední čtyři roky získali Socialbakers celkem 34 milionů dolarů na investicích od fondů jako Index Ventures či Early Bird Venture Capital. Celková valuace společnosti se odhaduje na 200–250 milionů dolarů.
Jako executive chairman bude Řežáb nadále reprezentovat Socialbakers, napřímo komunikovat s nejdůležitějšími klienty a řídit strategii firmy. Zodpovědnost za denní řízení a reportování investorům od něj převezme Lang.
„Dnešek je pro Socialbakers velký den. Za sedm let jsme se posunuli na společnost v globálním měřítku a Robert je přesně ten typ člověka, kterého firma potřebuje do dalšího kola růstu. Robert přichází se skvělou historií a zkušenostmi s rozvojem největších technologických firem po celém světě,“ dodává pro Forbes Řežáb.
Velký rozhovor s Janem Řežábem o Socialbakers, jeho minulosti i aktuálních investicích si můžete přečíst ve Forbesu 02/2015. Stejně jako všechna starší vydání si toto číslo můžete objednat na [email protected].