Nejen vratné lahve. Rohlik.cz od dnešního dne nabízí i vratné recyklované plastové tašky. Zákazníci za ně zaplatí zálohu 250 korun, za kterou jich získají dvacet.

Online prodejce tím reaguje na časté výtky zákazníků, kteří nechtějí jednorázové plasty ani papír. Vratné tašky jsou vyrobeny z recyklovaných PET lahví. Prodejce v nich přiveze zákazníkům nákup a ti pak při dalším objednání kurýrovi tašky vrátí.

„Ze skladu putuje taška do prádelny, kde ji pořádně očistí. To pro nás zajišťuje externí firma. Taška by měla vydržet minimálně pětadvacet nákupů, a až nebude moci sloužit, rozvlákní se na granulát a je možné z ní zase vyrobit další PET lahve,“ vysvětluje komerční ředitel Rohlik Group Olin Novák, který se od října stane novým CEO Rohlik.cz.

I nadále si ale budou moci zákazníci zvolit, v čem chtějí nákup doručit. Papírové tašky zůstávají stále v nabídce, plastové jsou za vratnou zálohu. Tu ale mohou chtít zákazníci kdykoli zpátky.

„Je možné, že si zákazníci budou tašky nechávat nebo je zapomenou vrátit. Pokud už by to přesáhlo těch dvacet kusů, upozorníme je na to. Věříme ale, že se to stávat nebude, věříme jim,“ dodává zakladatel firmy Tomáš Čupr. Novinku už zavedl Rohlik.cz také v Rakousku a v Německu.

Skupina Rohlik Group, do které online prodejce spadá, vykázala za uplynulý finanční rok, který skončil v dubnu, zisk zhruba padesát milionů korun s obratem 7,36 miliardy korun. Zisk by měl podle Tomáše Čupra dosáhnout asi dvou set milionů korun.

„Vyskytly se ale náklady spojené se sháněním peněz na další rozvoj, jako jsou platby poradcům a právníkům,“ upřesňuje Čupr. Zisk dvě stě milionů korun nicméně očekává i pro rok 2021.

Zisková je firma od roku 2019. Do té doby byla EBITDA podle slov Tomáše Čupra strašným průšvihem. „V prvním roce, tedy v roce 2014, jsme vydělali padesát milionů, za rok 2020 jsme na obratu sedm miliard a 360 milionů,“ vypočítává zakladatel Rohlik Group. Od investorů získala firma dohromady už přes šest miliard korun.

Peníze pomohly i k tomu, aby se lépe dostala na evropské trhy. Předloni vstoupila do Maďarska, zákazníky ale získává také v Německu nebo v Rakousku. „Přesvědčili jsme Rakušany, aby nás měli rádi. Nedávno jsme tam překonali hranici dva tisíce nákupů denně,“ dodává Čupr.

Rohlik.cz funguje v zemi od roku 2014. Během posledních tří let zdvojnásobil zákaznickou databázi. Za posledních dvanáct měsíců jeho služby využilo 414 497 domácností.