Jako kdybyste nebyli v Česku. Na každém rohu slyšíte angličtinu, ruštinu nebo němčinu. Cizinci oblečení jako Mozartové vás lákají na předražené koncerty, „Mexičan“ v ponču zase na nejlepší tequilu ve městě a vy se jen stěží proplétáte davy turistů v úzkých pražských uličkách plných obchodů s kýčovitými suvenýry, jimž dominují barevné matrjošky.

Manželé Caudrovi se rozhodli, že to změní. Minimálně nabídkou upomínkových předmětů v českých ulicích. Vymysleli značku Lípa, s níž chtějí co nejdříve zaplavit centrum Prahy, letiště nebo také Český Krumlov. V létě otevírají v Kafkově domě první pop-up obchod a netají se tím, že mají v plánu expandovat i do dalších měst v Česku.

IMG_1726

Teď jsou ale na úplném začátku. Právě spustili e-shop, kde představili svoji první nabídku sedmdesáti dárkových předmětů v kolekci Creative, Home, Food a Kids. Každá jiná a přitom mají jedno společné – lípu. Ať už v podobě květů v marmeládě, sirupu i vínu, či dřeva u hraček, podšálků a prkýnek, nebo lístků na tiskovinách, textiliích a nádobí.

„Minulý měsíc jsme se poprvé prezentovali na designových výstavách a od té doby máme spousty pozitivních ohlasů. To nás ještě více utvrdilo v tom, že náš podnikatelský záměr má smysl,“ říká Petra Caudr Hanzlíková v kanceláři v Korunní ulici, odkud značku řídí.

1605 LIPA eshop 502

S podnikáním jí pomáhá manžel Jiří, který má ve firmě na starosti marketing a online propagaci. Společně už do firmy investovali dva miliony korun a jen díky tomu, že to není jejich jediný byznys, si mohou dovolit počkat, až bude Lípa zisková.

Asi vás překvapí, že nápad dárků s českým národním stromem se zrodil v zahraničí, a to na dovolené v chorvatském Splitu. Právě tam manželé objevili obchod se stylovým oblečením a doplňky s názvem Aqua. Když to jde udělat v Chorvatsku, tak proč by to nemohlo fungovat i u nás?! pomysleli si Caudrovi a rozjeli svůj lipový byznys.

1605 LIPA eshop 491 (1)

To bylo v srpnu minulého roku. A teď už mají vše připravené pro otevření první kamenné prodejny, pro niž intenzivně hledají vhodné prostory.

„Mám ráda, když věci odsýpají. Na to jsem ostatně zvyklá ze své práce,“ vysvětluje Caudr Hanzlíková, která má kromě Lípy na starosti také vlastní eventovou agenturu. „Navíc s tím nápadem mohl přijít kdokoliv jiný, proto jsme si chtěli pospíšit,“ dodává podnikatelka.

1605 LIPA eshop 496

„Nejdéle nám asi trvalo najít vhodné dodavatele. Měli jsme velké nároky – chtěli jsme primárně distributory z Čech, aby jejich nabídka byla cenově přijatelná, certifikovaná a navíc kvalitní,“ vysvětluje. Nakonec u nich vyhráli tací výrobci, kteří nabízeli produkty s příběhem.

„Jedním z nich je například paní, jejíž rodina trpěla atopickými ekzémy, a tak vymyslela přírodní mýdla vhodná pro citlivou pokožku nebo rodinná firma z Moravského krasu, která nám dodává marmelády s ovocem z vlastního sadu. Nejpopulárnější jsou ale naše čokolády z Krásné Lípy. Ano zase ta lípa, je všude,“ zasměje se dvaačtyřicetiletá blondýnka, která doufá, že jednou bude mít více času pro svou rodinu.

Zatím to tak ale nevypadá, protože u Caudrových se momentálně pod lípou pracuje i o víkendech.