Červené víno jde ke steaku. Bílé víno je spojeno s kuřecím masem. Takže která odrůda „trávy“ se hodí k rybě?
Trichome Institute v současné době nabízí kurzy, na kterých se zájemci naučí odpovědět na tuto a další otázky spojené s marihuanou díky porozumění složitosti konopných rostlin. Institut si dokonce pro tuto novou dovednost nechal registrovat ochrannou známku „interpening“, která vychází s anglického slovního spojení „interpreting (marihuana) terpenes“, což volně přeloženo znamená „interpretace (marihuanové) pryskyřice“, tedy organické látky na olejové bázi ukryté v každé rostlině konopí.
Základní myšlenkou je, že každá odrůda marihuany má jedinečnou květní strukturu a soubor pryskyřic, který produkuje velmi specifickou vůni. Naučením se rozlišovat tyto vůně mohou lidé pochopit, jaké efekty budou mít odlišné druhy marihuany na chuťové buňky – a tedy i to, jaké jídlo se nejvíce hodí k dané odrůdě. Trichome Institute nabízí dvě takováto školení za celkem 324 dolarů, odkazuje se server QZ.com na oficiální stránky organizace.
Čtěte také: Co spojuje Snoop Dogga s Bransonem? Miliardový byznys s marihuanou
Díky hrstce několika amerických států, které v poslední době zmírnily zákony ohledně rekreačního užívání marihuany, se otevřely dveře pro všechny sorty marihuanového byznysu. Lidé nyní mohou marihuanu beztrestně užívat ve státech Washington, Aljaška, Colorado a Oregon. A dalších pět zemí (Arizona, Kalifornie, Maine, Massachussets, Nevada) začne o rekreačním užívání marihuany hlasovat v listopadu.
Tržby z legálních prodejů marihuany díky tomu ve Spojených státech v posledních letech rostou. Zatímco v roce 2012 se pohybovaly na úrovni jedné miliardy dolarů, letos by už dle odhadů měly překročit čtyři miliardy.
Zakladatel koloradské restaurace Cultivating Spirits Philip Wolf již ve svém podniku využívá znalosti nabyté na dvou kurzech od Trichome Institute, upozorňuje agentura Bloomberg. Wolf neočekává, že by paličky marihuany (které se nekouří, ale konzumují spolu s jídlem) u večeří nahradily oblíbené víno. Naopak by ale nebyl překvapen, kdyby se nový způsob konzumace trávy projevila na poklesu spotřeby tvrdého alkoholu.
Čtěte také: Bob Marley je tváří globální značky marihuany. A Jamajka se bouří
Většina restaurací při sestavování menu ve spojení s vhodnou odrůdou vína za tuto službu ochotně navyšuje ceny. Tím, že k tomuto mixu přidají ještě marihuanu, ji jen dále zvýší.
Wolf nabízí dva takové večerní zážitky pro klienty na míru v rozmezí od 125 do 249 dolarů za osobu. Novinkou pak je, že vás může přímo z vašeho domu odvézt limuzínou privátní šofér, který s vámi pro marihuanu zajede nejdříve do lékáren a poté do vybrané restaurace, kde si můžete spojení originálních chutí zkoušet a vychutnávat.