Na sklonku léta se na českém klenotnickém trhu dějí převratné věci. Největší české klenotnictví ALO diamonds ve středu oznámilo, že kupuje druhé největší tuzemské šperkařství, společnost Halada.
ALO diamonds transakcí získává stoprocentní podíl a přebírá veškeré výrobní i prodejní kapacity, včetně všech zaměstnanců.
Čtěte také: Poker namísto akcií. Jak vydělává jeden z nejlepších českých hráčů
Záměrem majitele ALO diamonds, podnikatele Alojze Ryšavého, je česko-německou značku dále rozvíjet.
„Klenotnictví Halada jsme si vybrali zejména s ohledem na jeho čtyři desítky let dlouhou tradici rodinného podniku. Naším záměrem je proto zachovat značku se všemi ohledy, včetně vysoké kvality jejích produktů. Mimo to ale chceme rozšířit síť jejích butiků a představit ji i na slovenském trhu,“ uvedl Ryšavý.
Hodnotu transakce se obě firmy rozhodly nezveřejňovat.
Majitel ALO diamonds Alojz Ryšavý
Manželé Štěpán a Lia Haladovi, kteří své šperkařství založili v roce 1978 v německém Mnichově, kromě vlastní značky disponují i výhradními zastoupeními 10 největších klenotnických společností na světě. Patří mezi ně například Pomellato, Fope, Schoeffel Gellner, ale například i Mikimoto, největší firma specializující se na perlové klenoty na světě, která vypěstovala vůbec první kultivovanou perlu.
„Těší nás, že i s novým majitelem budou šperky Halada navazovat na tradici uměleckého zpracování. Silný hráč na trhu, jakým je ALO diamonds, navíc dokáže značku posouvat dál,“ věří manželé Haladovi, kteří v České republice provozují čtyři butiky.
ALO diamonds plánuje tohle číslo zvýšit na deset. A to jak v České republice, tak na zmiňovaném Slovensku. Stávající portfolio chce Alojz Ryšavý navíc obohatit o výhradní zastoupení dalších tří značek.
Klenotnictví ALO diamonds působí na trhu již 28 let. Zaměstnává více než 300 lidí a zastoupení má kromě Česka a Slovenska i ve Spojených státech amerických a Hongkongu. Akvizicí značky Halada se skupina ALO diamonds stává největším česko-slovenským prodejcem diamantových šperků a jedním z největších ve střední Evropě, který bude mít do konce roku 25 butiků.
Fotografie Profimedia