Barbara Paldus má co bilancovat, za čím se ohlížet. V Americe žijící podnikatelka s českými kořeny však raději hledí dopředu a nadšeně líčí, že její byznysová budoucnost leží v kosmetickém průmyslu. A neskrývá odvážné plány.
Ne snad, že by se jí tyto plány nemohlo podařit uskutečnit, alespoň soudě podle toho, co má už za sebou. Díky úspěšnému propojení vědy a byznysu, což by se dalo označit za její know how, vybudovala Paldus v minulosti firmu Finesse Solution, kterou v roce 2017 prodala za astronomických 225 milionů dolarů.
Jí samotné připadlo z transakce padesát milionů dolarů a finance i erudici nasměrovala do kosmetického byznysu. Pracuje totiž na tom, aby celosvětově prorazila s firmou Codex Labs, o jejímž potenciálu odvážně tvrdí, že je ještě větší než u Finesse.
Trochu překvapivě však prohlašuje i to, že se Codex Labs nezaměřuje na krásu, že krása firmu nezajímá, což je v téhle oblasti víc než nezvyklé. Co víc, Paldus se poměrně ostře vymezuje i vůči renomovaným značkám a jejich údajně klamavému marketingu.
„V kosmetickém průmyslu se rozhodně vždy neříká celá pravda,“ prohlašuje Barbara Paldus, jejíž strhující životní a byznysovou story obsáhle popisuje magazín Forbes Woman, který mají ode dneška předplatitelé a jenž zítra bude k dostání na stáncích.
Nejvíce Paldus kosmetický průmysl kritizuje za nevyužívání či zkreslování vědeckých poznatků. Dcera významného vědce Josefa Palduse, který po srpnu 1968 emigroval do Kanady, kde spolupracoval s držiteli Nobelových cen, naproti tomu deklaruje, že produkty Codex Labs vyvíjí výhradně na základě vědeckých dat.
Prorazit s nimi tedy chce nikoli na základě slibů o zkrášlení, nýbrž s tím, že výrobky budou mít prokazatelně pozitivní dopad na zdraví.
„Intenzivně se zaměřujeme na zdraví kůže. Je pro nás zásadní na základě vědeckých dat přesně vědět, co naše produkty dělají, co přesně hojí. Vůči beauty odvětví se přirozeně stále více vymezujeme, ať už jde o náš přístup k datům, udržitelnosti, nebo etiku vůbec,“ říká Barbara Paldus.
A navazuje: „V kosmetickém průmyslu je plno lží. I velké kosmetické firmy lžou. V Americe teď běží soudy s L’Oréalem za šíření lži a klamavý marketing, protože jejich produkty s kolagenem proti vráskám nedělají to, co slibují.“ (Jedná se o názor Barbary Paldus, pozn. redakce).
Dalším problematickým případem může být podle Paldus například kosmetická řada Kim Kardashian. Globální celebrita s mohutným vlivem na sociálních sítích prohlašuje, že její kosmetika je dobrá na psoriázu, poněvadž ona sama psoriázu má, a svou kosmetiku tak otestovala doslova na vlastní kůži.
„Chtěla bych vědět, s jakými dermatology Kim Kardashian kosmetiku vyvinula, jaká má klinická data, na jejichž základě to tvrdí. Jedna věc je říkat, že díky té a té kosmetice nemá uživatel vrásky. Druhá věc je, když se začne mluvit o kožních chorobách. To už může ublížit lidem a to není ok. Podobá se to modelu, kdy tabákový průmysl lhal, že rakovina není z cigaret,“ kritizuje Paldus.
Codex Labs podle ní spoléhá výhradně na vědu. Skutečnost, že jeho výrobky nemají primárně estetický, ale zejména zdravotní přínos, Paldus nedávno podtrhla i tím, že z názvu firmy odstranila slůvko Beauty.