Největší evropský prodejce parfémů a kosmetiky chce posílit své postavení u mladých zákazníků. Notino, které založil miliardář a podle Forbesu 57. nejbohatší Čech Michal Zámec, proto do svých řad přivádí influencera v důchodu Jonáše Čumrika.

Někdejší populární youtuber známý pod pseudonymem Johny Machette, jenž si svými videy získal přízeň statisíců fanoušků, se v brněnském e-shopu zaměří na inovace v komunikaci se zákazníky.

„Mým primárním úkolem bude vybudovat tým, který bude schopný nejen reagovat na čím dál rychleji měnící se digitální prostředí a budovat pozitivní vnímání celé značky, ale třeba i rozvíjet spolupráci s dalšími firmami tak, abychom k veřejnosti dostávali témata, která Notino považuje za důležitá,“ říká Jonáš Čumrik ke své nové pozici strategii a idea direktora.

Témata, o nichž se člen výběru Forbes 30 pod 30 z roku 2015 zmiňuje, by měla primárně zlákat pozornost generace Z a mileniálů. Tým třicetiletého Čumrika, který se této oblasti věnuje léta a dokonce na FSV Univerzity Karlovy vede vlastní předmět zaměřený na marketing napojený na influencery, tak bude hledat cesty, jak spotřebitele narozené po roce 1995 zaujmout a zmapovat jejich nákupní návyky.

Záměr je prostý – zvýšit v této klíčové demografické skupině prodeje zboží.

„Chceme vybudovat brand, který bude pozitivně vnímán generací, kterou spousta firem přehlíží,“ podotýká Jonáš Čumrik s tím, že více než 79 procent značek nemá žádnou strategii pro Gen.

„Chci, aby můj tým potřeby mladé generace vnímal, věnoval jim pozornost a nebral je na lehkou váhu,“ dodává expert na marketing sociálních sítích, jehož služby v minulosti externě využívaly například O2, T-Mobile či Coca-Cola.

Notino, pro nějž je digitální prostor stěžejní, v současnosti působí na sedmadvaceti evropských trzích, kde ročně prodá přes sto milionů balíků. Předloni brněnská firma, založená v roce 2004 ještě jako Parfums.cz, utržila osmnáct miliard korun.

Polovinu veškerých tržeb online obchodu představují prodeje parfémů. Přesto se Notino, které Forbes na podzim zařadil mezi dvaadvacítku top českých e-commerce společností pro rok 2022, se neváhá rozkračovat. Koncem roku 2021 se například pustilo do segmentu péče o zdraví a začalo nabízet volně prodejné léky, vitaminy, doplňky stravy či zboží pro matky a děti.