Od doby, kdy pod jeho vedením vznikl legendární spot „Bobika“, odkazující na vyhledávač Centrum.cz, se ve světě reklamy mnohé změnilo. Přibylo nepřeberné množství nových technologií a akronymů, kterým málokdo rozumí – přesto zůstává šestašedesátiletý zakladatel české pobočky reklamní agentury Leo Burnett Josef Havelka stále v obraze.
A budoucnost, kterou předpovídá světu komerce, není vůbec světlá.
„Stačí se podívat na Amazon a jeho tržiště, které mu dnes dělá asi 40 procent tržeb. On vám sice poskytne traffic a budete přes něj něco prodávat, ale jakmile vaše odvětví zajímavě poroste, udělá si privátní značku, odstřihne vás a jdete se koupat,“ říká v dalším díle Forbes Byznys podcastu jedna ze zásadních postav české reklamy.
Bude konsolidace e-shopů pro zákazníky výhodná? Proč si Josef Havelka myslí, že je byznys reklamních agentur v rozkladu?A proč je česká reklama bojácná? Nejen to si poslechněte v podcastu výše.
5. 2. 20191 minuta čtení
Zdravko Krstanov
šéfredaktor Forbes.cz
Zajímá ho, jak přemýšlejí ti, kteří se dostanou od nuly k jedničce. Sleduje startupovou scénu, akciové trhy a nejbohatší Čechy. Je autorem podcastu Funny Money a rozhovorů se špičkami českého byznysu, jako jsou třeba Daniel Křetínský, Marek Dospiva či Michal Strnad. Online verzi českého Forbes vede od roku 2022.