Investiční fond Hartenberg Holding koupil táborskou textilní firmu Unuodesign, jež vyrábí dětské oblečení a prodává látky. Fond získal majetkový podíl 70 procent. Firmu koupil přes společnost Enterstore. Investiční skupina Hartenberg Holding patří do svěřenských fondů bývalého premiéra a předsedy hnutí ANO Andreje Babiše. Výši akvizice firmy v rejstříku neuvedly.
Zakladatelka firmy Petra Plemlová zůstane ve firmě další tři roky, pak prodá i svůj zbývající třicetiprocentní podíl a odejde. „Důvodem prodeje není, že by nám chybělo cash flow. Unuo má šanci stát se pěknou evropskou firmou, ale na to už potřebuje jinou maminku. Někdy je potřeba to dítě poslat na vysokou. Já jako (původně) učitelka z mateřské školy jsem ho dovedla na střední, ale že bych vyučovala vysokoškoláka, na to se necítím. Už je to jiný byznys,“ řekla v lednu Plemlová.
Do tří let chce firma podle ní ztrojnásobit obrat, zároveň utlumí prodej látek. Nabídku rozšíří firma o dámské oblečení, víc se zaměří na prodej v zahraničí. Tržby loni stouply asi o deset procent, předloni byly 106 milionů korun. Obrat byl loni 114 milionů korun, letos ho chce firma zvednout o deset až patnáct procent. Firma zaměstnává asi sto lidí.
Hlavním záměrem investora je urychlit expanzi firmy do zahraničí (Německa) a podpořit ji v dalším růstu. „Společnost Unuodesign nás přesvědčila nejen silným příběhem, který se táhne celou historií firmy, ale zejména svojí unikátností produktu a dnes již stabilní a věrnou zákaznickou bází podpořenou vysokým povědomím spotřebitelů o značce Unuo,“ uvedl investiční ředitel Hartenberg Capital David Hort.
Předloni měla firma tržby 105,9 milionu korun, meziročně o 42 procent vyšší. Zisk před zdaněním předloni vzrostl o 111,5 procenta téměř na 25 milionů, vyplývá z účetní závěrky. Za loňský rok stouply tržby asi o deset procent, zisk před zdaněním byl kolem 27 milionů, řekla Plemlová. Firma, na jejímž obratu se v poměru zhruba 60:40 podílí dětské oblečení a látky, prodává přes internet.
Firma loni výrobky nezdražila. Kvůli zdražení surové bavlny začala nakupovat přízi přímo v tureckých přádelnách, díky tomu drží ceny. Letos zdraží nejvýš o deset procent. Víc chce nově prodávat v Itálii a Německu. Prodeje v cizině tvoří méně než pětinu tržeb. Vlajkové lodi jsou funkční oblečení a látky; bundy, kalhoty, hodně softshellové. Firma šije i kabáty, čepice nebo nákrčníky. Unuodesign se v roce 2017 stala jihočeskou firmou roku, uspěla i v republikovém finále.
Pro společnost Enterstore je koupě táborské textilky čtvrtou investici v e-commerce. Unuo se tak zařadí k Astratexu, jednomu z největších on-line prodejců spodního prádla v Evropě. Na něj v roce 2021 navázaly akvizice prodejce sportovního vybavení Sportega a zlínské Ovečkárny, specialisty na zboží z ovčí vlny a dalších přírodních materiálů. Společnosti ze skupiny Enterstore působí v šestnácti evropských zemích a zaměstnávají 500 lidí. „Pro rok 2023 očekáváme v Enterstore konsolidované tržby dvě a půl miliardy korun,“ uvedl šéf Enterstore Karol Guláš.