Některé české banky se potýkají s výpadky internetového a mobilního bankovnictví nebo svých webů. Problémy hlásí Komerční banka, Česká spořitelna, ČSOB, Air Bank i Fio banka. Vyplývá to ze sdělení jejich mluvčích.
Mluvčí České bankovní asociace Radek Šalša řekl, že banky zaznamenaly kybernetické útoky, podle mluvčího Fio banky Jakuba Heřmánka jde o organizovaný útok ze zahraničí.
„Můžeme potvrdit, že v tuto chvíli mohou být některé naše online služby (internetové a mobilní bankovnictví, webové stránky) nedostupné. O spuštění služeb budeme klienty informovat. Pracujeme na jejich zprovoznění s důrazem na dodržení maximální bezpečnosti,“ sdělila mluvčí Komerční banky Šárka Nevoralová. Výpadek mobilního bankovnictví ČSOB potvrdila mluvčí banky Michaela Průchová. Podle další mluvčí Jany Pokorné zaznamenala Komerční banka DDoS útok. Při takovém útoku počítače ovládané hackery zahltí napadený server velkým počtem dotazů, a tím ho vyřadí z provozu.
„V tuto chvíli identifikujeme snahy o nějaký DDoS útok, nicméně se nám je daří poměrně efektivně manažovat. Klienti mohou zaznamenat pomalejší načítání webových stránek, ale jinak vše funguje, jak má,“ popsal pro server iROZHLAS.cz Filip Hrubý z České spořitelny.
Fio banka od dnešního rána eviduje nefunkčnost svého webu, internetového a mobilního bankovnictví a také investiční aplikace e-Broker, uvedl Heřmánek. „Dle našich informací se jedná o důsledky organizovaného kybernetického útoku ze zahraničí, který míří na český bankovní sektor a zasáhl vícero tuzemských bank,“ dodal.
Air Bank na síti X hlásí výpadek mobilního a internetového bankovnictví. „Na karty výpadek nemá vliv, můžete tedy platit i vybírat, jak jste zvyklí. Pracujeme už na tom, aby bylo vše zase brzy v pořádku,“ uvedla.