V době, kdy se nezadržitelně blíží elektromobilita, je lákavou investicí pořízení některé z novinek. Jen to musí být ta pravá.
„Pět miliard a sedm set milionů korun. Tolik za své nové, vlastně staré, vozy na loňských aukcích utratili sběratelé aut. Mohlo by se zdát, že je to částka za všechny, ale nic takového. Bavíme se jen o desítce těch nejdražších,“ říká Radek Pokorný, zakladatel fondu Engine, který investuje do ikonických sběratelských aut.
„Pravdou je, že celkovou sumu výrazně nakopl prodej nejdražšího auta v historii Mercedesu-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé z roku 1955, který nového majitele v korunách vyšel na víc než tři miliardy. I tak ale platí, že trh s automobilovými veterány se po letech stagnace zase začíná probouzet. Mezi roky 2007 a 2015 to byla jízda,“ říká
„Rostlo všechno, co mělo alespoň nějakou kvalitu a příběh. V roce 2007 jsem kupoval Porsche 911 z osmdesátých let za pětadvacet až třicet tisíc eur, to samé auto dnes stojí sto tisíc. Většinu ceny ale udělalo právě do roku 2015. Od té doby pohyb už není tak markantní,“ dodává.
Pokorný patří k předním českým znalcům trhu s veterány a v garážích pod pražským nákupním centrem POP Airport nedaleko letiště parkuje několik set sběratelských aut, které dal právě on dohromady. Podle Pokorného se ale nyní začala obchodovat i auta, která před deseti lety byla za deset tisíc euro a dnes se prodávají za ceny jednou až dvakrát tak vyšší.