Zvuková reklama je v poslední době stále populárnější a zároveň i silnější reklamní formát, protože dokáže posluchače oslovit, pohltit a propojit ho s obsahem.

Dovede upoutat pozornost kdykoliv během dne a při jakékoliv aktivitě. S audioreklamou na Seznamu můžete cílit na široké publikum, které má „uši otevřené“ a vaše reklamní sdělení aktivně poslouchá.

 „Využitím síly zvuku mají reklamní tvůrci možnost vykreslit živý obraz, vyvolat emoce a zapojit posluchače odlišným způsobem než jiná média. Unikátní schopnost zvukových reklam podnítit představivost otevírá prostor pro smysluplný a zapamatovatelný zážitek,“ říká Tereza Marková, Key account manažerka senior rádia Expres FM a Classic Praha.

Dopad audioreklamy můžete změřit

V digitálním audioprostoru, který má Seznam k dispozici, můžeme identifikovat uživatele, který slyšel konkrétní audioreklamu, a na tu pak navázat další komunikací – například online bannerem. Pokud je cílem klienta podpora brandu, je možné sdělení v audiu posílit třeba videoreklamou. Na digitální audio se dá navázat jak v rámci programatické reklamy, tak v rámci reklamních systémů.

„Sami jsme si to otestovali na audiokampani propagující naši platformu Podcasty.cz. Cílem bylo zvýšení povědomí o tom, že lidé moohou oblíbené podcasty najít na jednom místě. Připravili jsme proto výstižný audiospot o délce 14 vteřin, který jsme spustili v reklamním audioprostoru v digitální části balíčku Seznam Cross Audio,“ přibližuje Tereza Marková.

Znalost platformy Podcasty.cz jsme nejprve ověřili pomocí anketní otázky. Před spuštěním kampaně neznalo web Podcasty.cz 67 procent lidí, kteří poslouchali podcasty přes Novinky.cz, Seznam Zprávy nebo přehrávač na Seznamu. Pouze osm procent posluchačů ze seznamáckých platforem v průzkumu uvedlo, že poslouchá audio přes web Podcasty.cz.

Tereza Marková

Audiokampaň skutečně pomohla povědomí o značce Podcasty.cz mezi posluchači zvýšit. V anketní otázce potvrdilo znalost značky 62 procent respondentů, kteří se s kampaní setkali. Což značí nárůst o 88 procent (29 procentních bodů).

Proč by audioreklama v media mixu neměla chybět? 

Audio a online nejsou konkurenční média, naopak spolu výborně spolupracují a doplňují se. Kombinace těchto dvou forem může být velmi účinná při budování značky i propagaci produktů nebo služeb. Posluchači, kteří slyší reklamu v rádiu, si pak často produkt nebo službu vyhledají na internetu, kde mohou získat další informace.

Spojením audia a online můžeme připravit kampaně, které jsou účinné v oslovování širšího publika a růstu povědomí o produktu nebo službě dané značky. Pokud tedy podnikáte a hledáte vhodný mix médií, který by váš produkt či službu nejlépe podpořil, nezapomeňte využít sílu audia.