Nový žebříček bank, které mají nejpropracovanější mobilní bankovnictví, dala na základě detailní analýzy dohromady poradenská společnost Scott & Rose. Forbes má její závěry k dispozici. Jako nejlepší vyšla trojice mobilních aplikací Air Bank (My Air), Komerční banky (Mobilní banka) a Moneta Money Bank (Smart Banka).
„V roce 2019 se banky, až na výjimky, zaměřily především na spuštění služeb Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay a Fitbit Pay,“ uvedl k analýze šéf Scott & Rose Michal Mošnička.
Jaké další služby banky nejvíce rozvíjely? Zmínit lze například možnost založení běžného účtu pomocí aplikace Air Bank, včetně vyfocení dokladů a podpisu nové smlouvy. Možnost přihlásit se pomocí rozpoznání obličeje (aplikace Komerční banky na telefonech s operačním systémem Android 10.0 a vyšším). Zasílání upozornění v mobilu při platbě kartou, převodech z účtu / na účet a dalších operacích (aplikace Equa bank a mBank).
Raiffeisenbank se tento rok mimo jiné zaměřila na bezpečnost, a to již na jeho začátku, kdy přišla s novou verzí mobilní aplikace, která v sobě automaticky zahrnuje ochranu proti škodlivému malwaru a možnost skrytí citlivých dat. Na konci roku přišla tato banka ještě například s funkcí „drag & drop“, která dlouhým podržením prstu na běžném účtu a přetažením na jiný vlastní účet automaticky otevře platební příkaz.
V analýze se specialisté Scott & Rose zaměřili na téměř 200 funkcionalit a služeb, které nabízejí bankovní mobilní aplikace. Z daného počtu jich nejvíce nabízejí tři nejlepší mobilní aplikace zmíněné výše. Samozřejmě že některé funkcionality mají větší a některé menší význam a každý uživatel má i jiné preference, ale rozdíly v nabídce jsou doopravdy velké. Moneta Money Bank nabízí 106 funkcionalit, Komerční banka 104, Air Bank 98.
Banka/aplikace | Počet služeb (funkcionalit) |
Moneta Money bank | 106 |
Komerční banka | 104 |
Air Bank | 98 |
mBank | 86 |
Raiffeisenbank | 82 |
ČSOB | 74 |
Equa bank | 74 |
Česká spořitelna – George | 69 |
Banka Creditas – RICHEE | 63 |
UniCredit Bank | 56 |
Fio banka | 43 |
Hello bank! | 38 |
Sberbank | 20 |
Jako „jedinečnou“ funkcionalitu zvolili specialisté takovou, kterou ze 13 sledovaných nabízí pouze jedna až tři bankovní aplikace. Například se jedná o možnost založení spořicího účtu pomocí aplikace, možnost změny PIN kódu platební karty pomocí aplikace, zneaktivnění citlivých dat nebo chat s bankou v mobilní aplikaci. Nejvíce těchto funkcionalit má aplikace Komerční banky (14), dále aplikace Air Bank (12) a Moneta Money Bank (11).
Další závěry z analýzy včetně hodnocení klientské přívětivosti aplikace nebo bezpečnosti jsou k dispozici zde.