Nizozemské maloobchodní skupině Ahold Delhaize, která v České republice provozuje obchody Albert, ve třetím čtvrtletí klesl provozní zisk o 29,5 procenta na 625 milionů eur (15,4 miliardy korun). Způsobil to odpis 153 milionů eur související s prodejem amerického řetězce FreshDirect a náklady 61 milionů eur na restrukturalizaci v Belgii.

Firma o tom 8. listopadu informovala ve výsledcích hospodaření. Skupina zároveň snížila výhled zisku na letošní rok a upozornila na slabé marže ve Spojených státech, které jsou jejím hlavním trhem.

Provozní zisk v Evropě klesl o 24,9 procenta, ve Spojených státech o 23,2 procenta. Firma uvedla, že řetězec FreshDirect prodá turecké službě Getir, která se zabývá rozvozem potravin. Tržby skupině v uplynulém čtvrtletí meziročně klesly o 2,1 procenta na 21,9 miliardy eur.

Ahold rovněž očekává, že letos bude základní zisk na akcii mírně pod úrovní loňského roku. Dříve firma předpokládala roční zisk na úrovni loňského roku.

Marže v USA ve třetím čtvrtletí rostly méně, než se očekávalo, uvedl Ahold. Management předpokládá, že tento tlak bude přechodný a za několik čtvrtletí pomine. Firma také oznámila, že na začátku příštího roku zahájí program odkupu svých akcií za jednu miliardu eur.

Společnost Ahold vlastní maloobchodní řetězce Albert Heijn, Stop & Shop, Giant, Food Lion či Hannaford. Na český trh vstoupila v roce 1990, v roce 2016 se Ahold sloučil s belgickou maloobchodní společností Delhaize.

Firma na svém webu uvádí, že po celé České republice pod značkou Albert provozuje 335 hypermarketů a supermarketů. Albert v Česku zaměstnává zhruba 20 tisíc lidí a patří k největším soukromým zaměstnavatelům v zemi.