Česká technologická firma Blindspot se do povědomí široké veřejnosti naposledy zapsala v únoru, kdy v prezidentských volbách pomocí svých modelů umělé inteligence jako první správně odhadla, že se prezidentem stane Petr Pavel.
Síla Blindspotu je hlavně v korporátní sféře, kde nejen průmyslovým firmám, ale i bankám nebo pojišťovnám zefektivňuje firemní procesy. V současnosti se věnuje i fenoménu generativní AI, který naplno propukl loni na podzim skrze nástroje typu ChatGPT nebo Midjourney.
Ty mohou podle šéfa Blindspotu Ondřeje Vaňka znamenat příležitost třeba pro e-shopy, konkrétně v otázce, o které se léta mluví, ale realita zaostává za očekáváním: v personalizaci.
„E-shopy jsou od ní stále daleko. Když přijdu na Alzu, tak ta mě sice pozdraví jménem, ale stále z toho necítím, že to je Alza Ondřeje Vaňka,“ říká v dalším Forbes Byznys podcastu šéf Blindspotu Ondřej Vaněk.
Umělá inteligence podle něj v budoucnosti proroste celým naším životem a je jen na každém, co dobrého či naopak zlého z ní si pustí přímo k tělu.
„Každému bude k dispozici, co si sám řekne. A bude to o tom, jak si každý svůj život nadesignuje. Samozřejmě, řada lidí se stane obětí. Ale řada lidí bude AI využívat k obrovské prosperitě.“
Co rozvoj umělé inteligence ve všech oblastech našeho života způsobí nejen pro společnost, ale i pro jedince? Využívají české firmy v praxi ChatGPT, nebo jsou k němu stále ostražité? A máme se bát, že nám AI vezme práci? To vše uslyšíte v podcastu.