Špičkoví lékaři, moderní technologie a komplexní péče napříč medicínskými obory pod jednou střechou – to vše od září nabízí první samostatná prémiová Klinika Agel Plus na pražských Vinohradech. Ředitel kliniky Pavel Sibřina vysvětluje, proč se zdraví stává prioritní investicí a jak klinika mění standardy prémiové péče v Česku.
„Prémiovou péči nabízíme ve čtyřech českých městech, v Praze ji ale poprvé máme v samostatné budově, nikoli jako součást klasické polikliniky,“ vysvětluje Pavel Sibřina. Nová klinika, která svůj domov našla v zrekonstruované budově bývalého zdravotního střediska z roku 1923, je podle něj „vybroušeným diamantem“ skupiny Agel miliardáře Tomáše Chrenka, který chce posunout českou prémiovou zdravotní péči na novou úroveň.
„Prémiová péče není jen kvalitní léčba. Je to také efektivní organizace, díky níž pacient tráví minimum času čekáním,“ vysvětluje Sibřina. Každý pacient má k dispozici osobní koordinátorku, která zajišťuje termíny, doprovází ho mezi ordinacemi a komunikuje s jeho okolím, například manželkou, asistentkou či tajemníkem. U nejkomplexnějších balíčků je zdravotní konzultace dostupná 24 hodin denně, sedm dní v týdnu.
„Personalizovaný přístup a znalost konkrétního pacienta jsou budoucností prémiového zdravotnictví a Agel si na něm velmi zakládá,“ doplňuje Sibřina.
Zdraví jako dividenda
Největším impulzem pro otevření nové kliniky bylo pro Agel období pandemie, celosvětový trend dlouhověkosti a větší informovanost o civilizačních nemocech, ať už jde o obezitu, Alzheimerovu chorobu, nebo třeba rakovinu tlustého střeva, která je v Česku velkým problémem. „Lidé už dnes zdraví víc vnímají jako investici a chápou, že klíčem k dlouhému a spokojenému životu je prevence,“ konstatuje ředitel kliniky.
Nová klinika na Vinohradech slibuje all-in-one péči, která podle Sibřiny v Česku nemá obdoby. „U nás najdete vše pod jednou střechou – odborníky na primární péči, specialisty v oboru fyzioterapie, stomatologie, ale také například estetické zákroky,“ vyjmenovává.
Zvláště hrdý je na rozsah diagnostiky, který je podle něj v Česku nevídaný. „Opravdu jsme se spolu s panem majitelem snažili nabídnout našim pacientům v nové klinice ten největší komfort. Na nové vinohradské klinice může člověk na pár metrech absolvovat kompletní vyšetření, ať už je to rentgen, CT, magnetická rezonance, denzitometr nebo mamografie. V zásadě není třeba pacienta nikam jinam odesílat,“ vysvětluje výhodu oproti konkurenci a vyzdvihuje, že na nejmodernější přístroje je klinika opravdu bohatá.
„V oblasti fyzioterapie a rehabilitace máme kryokomoru, barokomoru, dále pak třeba přístroj iMoove, který skrz počítač monitoruje pohyby člověka a jeho držení těla. V sekci estetiky se můžeme pochlubit sérií high-tech přístrojů určených například k odstranění vrásek a žilek, eliminaci celulitidy, liftingu, redukci tuku nebo řešení problematiky chrápání. Průlomem je patentovaná metoda fyzioterapie břicha, na kterou máme vyhlášenou specialistku ve střední Evropě,“ zmiňuje.
Pokud se objeví vážnější zdravotní problém, může klinika využít celou síť Agelu. „Provozujeme desítky nemocnic, poliklinik, laboratoří, takže v případě potřeby můžeme pacientovi ihned zařídit péči na jiném agelovském specializovaném pracovišti,“ popisuje sílu a výhodu celé zdravotnické skupiny Agel.
Nová klinika bude i nadále nabízet jednorázové hloubkové preventivní prohlídky, celoroční programy péče a nově i jednooborové balíčky – typicky gynekologická či těhotenská péče nebo balíčky, které jsou podle Sibřiny v Čechách ojedinělé.
„Třeba balíček Krásný úsměv kombinuje estetiku, dermatologii, stomatologii s ortodoncií. Pacient může absolvovat od liftingu obličeje, odstranění vrásek přes botox až po úpravu chrupu, bělení nebo fazety,“ popisuje Sibřina. Klinika nabídne rodinné balíčky s péčí o děti i dospělé, včetně specialistky na pediatrii a neonatologii.
Mezi nejžádanější služby prémiové péče dosud patřily hloubkové jednorázové prohlídky. „Pacient byl opravdu prověřen řadou specialistů během jednoho až dvou dnů – absolvoval návštěvu desítek specialistů, které by ve standardním režimu zabraly třeba i šest měsíců a bylo by potřeba obejít větší množství pracovišť,“ vysvětluje ředitel nové kliniky.
Technologie versus lidský faktor
Přestože klinika využívá nejmodernější technologie včetně umělé inteligence k vyhodnocování rentgenů a CT snímků, Sibřina zdůrazňuje důležitost lidského faktoru. „U prémiové péče hodně dbáme na lidský faktor, moc dobře víme, že prémiová péče znamená, že mám svého člověka, který se mi věnuje, který mě zná,“ říká. „Vždy na vás bude čekat člověk, který vás provází,“ zdůrazňuje.
Přesto plánuje větší digitalizaci. Od příštího roku je v plánu části klientů umožnit objednávání prostřednictvím aplikace, byť z jejich průzkumu vyplynulo, že většině klientů prémiové péče aplikace nevyhovuje. „Chtějí mluvit s člověkem, nikoli s chatbotem řízeným AI,“ přiznává Sibřina.
Kdo vlastně prémiovou péči vyhledává? Podle Agelu rozhodně nejde o „high society“, jak by se mohlo zdát. „Typicky je to klient ze střední a vyšší střední třídy – střední, vyšší a nejvyšší management či úředníci, drobní a větší podnikatelé a jejich rodiny,“ popisuje cílovou skupinu. Významnou skupinou je firemní klientela – mnoho firem dnes platí nadstandardní péči svým zaměstnancům jako hodnotný benefit.
Rozdíly mezi muži a ženami jsou přitom značné. „Muži často volí to, co jim doporučí ženy. To je realita,“ směje se Sibřina. „Zatímco muži hledají služby podporující pracovní a sportovní výkon nebo potlačení únavy, ženy se soustředí mimo prevence i na estetiku a záležitosti spojené s dětmi a reprodukcí,“ dodává vážněji.
Kam směřuje prémiová péče v Česku? Sibřina vidí jasný trend: „Populace stárne, počet lidí potřebujících péči roste, zatímco personálu ubývá. Klienti budou náročnější a budou očekávat, že někdo za ně vše zorganizuje,“ předpovídá. Zásadní změnu podle něj přinese umělá inteligence. „AI proniká do všech oblastí zdravotnictví a během pěti až deseti let zásadně promění zdravotní služby,“ míní ředitel.
Druhou významnou změnou bude personalizace léčby. „Už dnes existují léčiva a antiagingové preparáty připravované přímo na míru jednotlivci. Tento trend souvisí s dlouhověkostí a vidíme ho i u nás,“ zamýšlí se Sibřina. Dodává, že klinika už nyní experimentuje s telemonitoringem.
Budoucnost zdravotní péče v Česku obecně vidí Agel jasně: „V ideálním světě je to podle něho personalizace. I proto necílíme na to, abychom byli největší – chceme být ovšem nejlepší,“ uzavírá.